تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۶۹۳ دلار/تن را لمس کند و احتمال آن زیاد است که این سطح مقاومت هم شکسته شود و تا سطح مقاومت بعدی ۴۷۵۷ افزایش یابد.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می شود این سطح مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) قرار دارند. از نظر تحلیل تکنیکال این طور به نظر می رسد که بعد از دو هفته روند خنثی قیمت مس در نزدیکی سطح ۴۶۱۲ کف قیمت خود را ساخته است.

از سوی دیگر الگوی گوه (wedge) به افزایش بیشتر قیمت مس در چارت روزانه اشاره دارد و لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) به معنای استمرار موج نزولی به سطح ۴۴۸۳ می باشد که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست و برای امروز محتمل ترین سناریو افزایش مجدد قیمت جهانی مس به سطح مقاومت ۴۶۹۳ می باشد که در چارت روزانه پایین مشخص شده است.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن امروز به سوی سطح مقاومت ۱۵۸۱ اصلاح کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۵۶۱ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰  درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند. حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به پنج موج تقسیم شده است و این به معنای آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی به کف قیمت خود نزدیک شده است.

برای امروز چنانچه در حرکت صعودی به بالای سطح مقاومت ۱۵۸۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد موجب افزایش به سطح ۱۶۰۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۶۱ منجر به کاهش به سطح ۱۵۴۰ می شود.

با این حال محتمل ترین سناریو ممکن آن است با توجه به تثبیت قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح حمایت ۱۵۶۱ مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۵۸۱ دلار/تن اصلاح داشته باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم