تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۳٫۳۶ دلار/بشکه را لمس کند و احتمال اینکه این سطح شکسته شود و سیگنال فروش تا محدوه ۴۲٫۷۸ و ۴۲٫۰۰ صادر کند زیاد است. ما از هم اکنون در کوتاه مدت روند نزولی را برای قیمت نفت خام سبک آمریکا ادامه دار پیش بینی می کنیم.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) تشکیل شده است و در این موج قادر است قیمت را تا سطح ۴۲٫۰۰ پایین بکشاند با این حال هدف واقع بینانه را باید در نزدیکی سطح ۴۲٫۷۸ در نظر گرفت.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴٫۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باعث افزایش به سطح ۴۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. هر چند دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا ۵۵۹۰۰- هزار بشکه کاهش یافت اما گزارش اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) ایالات متحده نشان داد موجودی عرقیات از جمله دیزل ۴٫۶۱۹+ میلیون بشکه رشد داشته است که بالاتر از حد پیش بینی بازار ۱٫۵۴۳+ میلیون بشکه بود.

از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که عرضه بیش از حد تقاضا ممکن است تا سال آینده نیز ادامه داشته باشد. بنابراین فعلا در کوتاه مدت همچنان روند حرکت نفت را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نزولی قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا سطوح ۴۳٫۳۶ و ۴۲٫۷۸ ادامه داشته باشد که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۵٫۶۳ را لمس کند و احتمال اینکه این سطح شکسته شود و سیگنال فروش تا محدوده ۴۵٫۰۴ و ۴۴٫۲۴ صادر کند زیاد است که این حرکت کاهشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از موج بزرگ B از سطح ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) تشکیل شده است و در این موج قادر است قیمت را تا سطح ۴۴٫۲۴ پایین بکشاند با این حال هدف واقع بینانه را باید در نزدیکی سطح ۴۵٫۰۴ در نظر گرفت.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باعث افزایش به سطح ۴۷٫۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. لازم به ذکر است هر چند دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا ۵۵۹۰۰- هزار بشکه کاهش یافت اما گزارش اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) ایالات متحده نشان داد موجودی فرآورده های تقطیر شده از جمله دیزل ۴٫۶۱۹+ میلیون بشکه رشد داشته است که بالاتر از حد پیش بینی بازار ۱٫۵۴۳+ میلیون بشکه بود.

از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که عرضه بیش از حد تقاضا ممکن است تا سال آینده نیز ادامه داشته باشد. بنابراین فعلا در کوتاه مدت همچنان روند حرکت نفت را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۰۴ و ۴۴٫۲۴ دلار/بشکه ادامه داشته باشد که این اهداف را در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت