تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۸۲۲ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۹۰۳ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج صعودی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) قرار دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس توانسته است که سطح مقاومت ۴۷۵۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را بشکند و ممکن است این روند افزایشی خود را حفظ کند و تا حدود سطح ۴۸۲۲ صعود کند. در همین حال الگوی گوه (wedge) که از روز ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) شکل گرفته است ممکن است استمرار یابد و ضلع بالایی این خط روند از الگوی گوه به هدف افزایشی ۴۹۰۲ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۵۷ منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت ۴۶۹۳ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۶۰۶ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۱ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۰۶ قرار دارد که اگر شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۶۲۴ می شود. به باور ما موج اصلاحی قیمت که از سطح ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) شروع شده است چندان قابل توجه نیست زیرا حرکت پنج موجی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) قویا به این موضوع اشاره دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی دیر یا زود به پایین سطح ۱۵۵۹ دلار/تن ریزش پیدا خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم