تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در اطراف سطح حمایت ۴۳٫۳۶ دلار/بشکه در نوسان باشد یا اینکه مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۴۴٫۲۰ اصلاح کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت و پتانسیل به کاهش به سطح ۴۲٫۰۰ برخوردار است که شرط آن تثبیت کندل دو ساعته قیمت پایین سطح حمایت ۴۳٫۳۶ است اما اگر قیمت نفت به همین صورت در بالای سطح حمایت ۴۳٫۳۶ قرار گیرد احتمال برگشت به سطح مقاومت ۴۴٫۲۰ وجود دارد مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۴۳٫۳۶ با قدرت شکسته شود تا در ادامه موج (c) به ترتیب به سطوح ۴۲٫۷۸ و ۴۲٫۰۰ کاهش یابد.

بنابراین امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این سطوح ۴۳٫۳۶ یا ۴۴٫۲۰ ماند تا جهت حرکت بازار مشخص شود. لازم به ذکر است در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید نفت آمریکا از نرخهای بالای ۴۴٫۲۰ با هدف ۴۴٫۸۸ وارد عمل خواهند شد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۵٫۶۳ را لمس کند و به نظر می رسد حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۴۵٫۶۳ اتفاق افتاده با لمس خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۱٫۵۶ (پایین ترین سطح ۳ اوت) تکمیل شده باشد که این خط روند محل برخورد به سطح مقاومت ۴۷٫۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد قیمت نفت برنت در موج نزولی (c) در حرکت است و ممکن است در این موج تا سطح ۴۴٫۲۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد. با این حال برای فروشندگان نفت برنت سقوط بیشتر تنها زمانی حاصل می شود که قیمت آن به زیر سطح حمایت ۴۵٫۶۳ کاهش یابد.

برای امروز بهتر است منتظر ماند و شکسته شدن یکی از این سطوح ۴۳٫۳۶ یا ۴۴٫۲۰ جهت حرکت بازار مشخص خواهد کرد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید نفت برنت دریای شمال از نرخهای بالای ۴۷٫۱۹ با هدفهای ۴۷٫۸۹ و ۴۸٫۷۵ دلار/بشکه وارد عمل خواهند شد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت