تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۸۲۲ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۹۰۲ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج صعودی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) قرار دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس توانسته است که سطح مقاومت ۴۷۵۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را بشکند و ممکن است این روند افزایشی خود را حفظ کند و تا حدود سطح ۴۸۲۲ صعود کند. الگوی گوه (wedge) که از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) به این سو بوجود آمده است در قالب پنج موج شکل گرفته است و موج پنجم یعنی موج E در حال افزایش قیمت مس به سمت ضلع بالایی خط روند الگوی گوه می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی گوه که از روز ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) شکل گرفته است ممکن است استمرار یابد و ضلع بالایی این خط روند از الگوی گوه به هدف افزایشی ۴۹۰۲ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۵۷ منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت ۴۶۹۳ می شود که دیروز نیز بدان اشاره کرده بودیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در سایر تحولات در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم امروز قیمت آن دوباره بالاترین سطح ۱۵ سپتامبر یعنی سطح ۱۵۹۷ را تاچ کند و این حرکت را استمرار موج اصلاحی از سطح ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت اصلاحی بعد از تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) تشکیل شده است و موج چهارم یعنی موج iv در نزدیکی سطح ۱۶۰۶ به سقف خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C می باشد.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو بیانگر آن است که موج اصلاحی کنونی ممکن است تا سطح ۱۶۰۷ امتداد داشته باشد اما ادامه این حرکت اصلاحی کمی بعید به نظر می رسد زیرا حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی که از سطح ۱۷۰۹ آغاز شده است به احتمال زیاد قیمت را به پایین سطح ۱۵۵۹ بکشاند. از این رو در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۱۵۶۱ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۵۴۰ دلار/تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم