تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز قیمت یورو در روندی خنثی بین سطوح ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۲۸۵ قرار دارد و به حرکت خود در بین این سطوح ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود مابین نرخهای فوق نوسان باشد. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. تمایلات بازار نشان می دهد که در صورت تثبیت قیمت پایین سطح ۱٫۱۲۰۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر یورو تا سطوح ۱٫۱۱۷۰ و ۱٫۱۱۶۰ وجود دارد که این حرکت بستگی به اعلام قوی آمارهای اقتصادی امروز از آمریکا دارد. در حال حاضر قیمت یورو در پایین سطح مقاومت ۱٫۱۲۳۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) است و اندیکاتورهای روزانه نیز کاهش قیمت را نشان می دهند و از آنجاییکه قیمت در زیر سطوح ۱٫۱۲۳۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۲۸۵ قرار دارد، احتمال کاهش یورو بعید نیست. شکسته شدن سطح ۱٫۱۱۹۸ (پایین ترین سطح ۹ سپتامبر ۲۰۱۶) هدف ۱٫۱۱۸۲ و در ادامه ۱٫۱۱۷۰ ، ۱٫۱۱۶۰ و ۱٫۱۱۴۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) را نمایان خواهد ساخت. در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۱۲۸۵ موجب افزایش به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۳۲۵ و ۱٫۱۳۰۰ می شود که این حرکت بستگی به اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی امروز از آمریکا دارد. اخبار امروز از آمریکا تعیین کننده خواهند بود. باید منتظر واکنش قوی این جفت ارز به این اخبار بود.

 پوند – دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز امروز هر چند دیروز آمارهای خرده فروشی انگلیس بهتر از حد پیش بینی ها اعلام شدند اما قیمت پوند نتوانست خود را بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۲۵۰ و ۱٫۳۲۷۵ تثبیت کند. دیروز بانک مرکزی انگلیس (BoE) نیز مطابق انتظارات نرخ بهره بانکی خود را با ترکیب آرای ۹ – ۰ در عدد %۰٫۲۵ تثبیت کرد و در بیانیه خود اعلام کرد که احتمال کاهش نرخ بهره به کمی بالاتر از سطح صفر درصد در اواخر سال جاری وجود دارد که این خبر دوباره پوند را در مسیر نزولی به پایین سطح ۱٫۳۲۰۰ قرار داد. این کمیته سیاست گذاری سیاست های پولی (MPC) مطابق انتظارات با ترکیب آرای ۹ – ۰ برنامه خرید اوراق قرضه خود را در عدد ۴۳۵ میلیارد پوند تثبیت کرد. از نظر تحلیل تکنیکال امروز قیمت این زوج ارز در تلاش برای شکست و تثبیت پایین سطح مهم ۱٫۳۱۵۵ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه گذشته) است که اگر موفق شود سیگنال کاهش به ترتیب تا سطوح ۱٫۳۱۳۰ ، ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۰۸۰ و پس از آن سطوح ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۰۰۰ صادر خواهد کرد. از منظر تحلیل تکنیکال در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۳۱۵۵ فرصت خوبی را برای ادامه حرکت کاهشی در روزهای آینده ایجاد خواهد کرد و مقاومتهای مهمی در بالای سطوح ۱٫۳۲۵۰ ، ۱٫۳۲۷۵ و ۱٫۳۳۰۰ وجود دارند.

دلار آمریکا- ین ژاپن

با توجه به تحلیل روز گذشته این زوج ارز با سطوح مقاومت بسیاری قوی در محدوده ۱۰۲٫۵۰ ، ۱۰۳٫۰۰ تا ۱۰۳٫۳۹ مواجه است که هر گونه حرکت افزایشی به بالای این منطقه را با چالش جدی مواجه ساخته است. سطح ۱۰۳٫۳۹ محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از ماه مه به این سو و کف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه است. ابر ایچیموکو همچنان محدوده ۱۰۲٫۷۵ تا ۱۰۴٫۹۲ را نشان می دهد که مانع جدی در برابر هر حرکت افزایشی قیمت این زوج ارز محسوب می‌شود. امروز نیز همانند روز گذشته قیمت این زوج ارز موفق به شکست سطح ۱۰۲٫۶۷ (خط تنکان سن) نشد و هم اکنون به زیر سطح ۱۰۱٫۹۴ (خط کیجون سن) در حال کاهش است. خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته نیز بر روی سطح ۱۰۱٫۹۴ قرار گرفته است. اگر امروز آمارهای اقتصادی آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند، نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطوح ۱۰۱٫۴۰ و ۱۰۱٫۲۰ می باشد.

یورو – ین ژاپن

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه محدوده ۱۱۴٫۱۱ تا ۱۱۶٫۳۰ را نشان داده است و این مساله قیمت این زوج ارز را تحت فشارهای نزولی قرار داده است. ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۱ به معنای از سرگیری حرکت کاهشی است. این سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۱ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۱۸٫۴۴ به ۱۱۲٫۳۲ قرار گرفته است. در صورتیکه فروشندگان این جفت ارز به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۱۱۴٫۳۰ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به کاهش آن تا نرخهای پایین سطح ۱۱۴٫۱۱ (کف ابر ایچیموکو) حرکت خواهد کرد.

یورو – پوند

با توجه به تحلیل روز گذشته در این زوج ارز الگوی چکشی (Hammer) که روز ۶ سپتامبر ساخته شد به معنای افزایش قیمت یورو در مقابل پوند است و برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است. این زوج ارز توانسته با قدرت بالای سطح مهم ۰٫۸۳۶۲ بسته شود و به خاطر همین امروز نیز به بالای سطح ۰٫۸۵۳۰ افزایش یافته است. سطح حمایت ۰٫۸۳۶۲ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۰٫۸۲۵۱ به ۰٫۸۷۲۴ تشکیل شده است. ابر ضخیم ایچیموکو که محدوده ۰٫۸۱۱۵ تا ۰٫۸۴۶۱ را پوشش داده است نیز فعلا باعث تقویت قیمت این زوج ارز به بالای سطح مقاومت ۰٫۸۴۹۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) شده است و تارگت های بعدی بر روی سطوح ۰٫۸۵۴۴ و ۰٫۸۵۷۸ قرار دارند. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم پیش بینی ما تا زمانیکه قیمت بالای سقف ابر ایچیموکو قرار دارد، تقویت یورو در مقابل پوند است. ظهور چنین دیدگاه تکنیکالی نشانه های علاقمندی بازار به تقویت یورو در مقابل پوند به سوی نرخهای بالای ۰٫۸۵۴۴ (بالاترین سطح ۱۴ سپتامبر) و ۰٫۸۵۷۸ (بالارتین سطح ۲۴ اوت) را بیشتر خواهد کرد.

دلار آمریکا – فرانک سویس

با توجه به تحلیل روز گذشته قیمت این زوج ارز کماکان در روندی خنثی مابین سطوح ۰٫۹۶۹۰ و ۰٫۹۷۸۵ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص این زوج ارز وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. سقوط به زیر سطح ۰٫۹۶۹۰ و شکست خط روند رسم شده می تواند منجر به سقوط به ۰٫۹۶۵۰ گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۰٫۹۷۶۰ ، ۰٫۹۷۷۰ ، ۰٫۹۷۸۰ و ۰٫۹۷۸۵ تشکیل شده اند. از این رو حرکت قیمت این زوج ارز در روندی خنثی ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. منتظر حرکات تکنیکی و بنیادی بازار بعد از اخبار امروز و هفته آینده (۲۱ سپتامبر) خواهیم بود.

دلار استرالیا – دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته آمارهای اشتغال استرالیا ضعیف تر از حد پیش بینی های بازار اعلام شدند و در حرکت نزولی زوج ارز AUDUSD با توجه به تثبیت قیمت پایین خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ ، ۵۵ و ۱۰۰ روزه گذشته، شاهد شکسته شدن سطح ۰٫۷۵۰۰ بودیم و برای امروز نیز می بایست در انتظار شکسته شدن سطح حمایت ۰٫۷۴۴۰ باشیم.  برای هفته آینده عمده توجهات به کاهش قیمت به سوی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته می باشد که این سطح بر روی ۰٫۷۳۹۷ قرار دارد. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم پایین سطح ۰٫۷۴۴۰ تارگت های نزولی بعدی به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۷۴۱۶ (پایین ترین سطح ۲۷ جولای) و ۰٫۷۳۹۷ قرار دارند بطوریکه کف ابر ایچیموکوی روزانه و پایین ترین سطح ۲۷ جولای در نزدیکی این سطوح تشکیل شده اند که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم. تارگتهای نزولی بعدی این زوج ارز به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۷۳۶۹ (پایین ترین سطح ۳۰ ژوئن) و ۰٫۷۳۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) دیده می‌شوند و دیر یا زود احتمال شکست سطح حمایت ۰٫۷۴۴۰ وجود دارد.

دلار نیوزلند – دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته شاخص تولیدات ناخالص داخلی نیوزلند در سه ماهه دوم سال با ثبت %۰٫۹ کمتر از حد پیش بینی بازار %۱٫۱ اعلام شد و در مدت سالیانه %۳٫۶ اعلام شد و کمتر از حد انتظارات بازار %۳٫۷ و رقم قبلی %۳٫۰۰ بود. ادامه‌ی سفارشات فروش منجر به کاهش قیمت این زوج ارز به پایین ترین سطح ۱ هفته گذشته شده است و قیمت آن همچنان در پایین سطح ۰٫۷۳۰۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) تثبیت شده است. هفته آینده بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر تشکیل جلسه خواهد داد و چند ساعت بعد از آن نیز نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) اعلام خواهد شد. تثبیت قیمت این زوج ارز در پایین سطح حمایت ۰٫۷۳۲۰ برای شروع حرکت کاهشی لازم است و در این صورت، هدف رسیدن به سطوح ۰٫۷۲۲۹ (کف کانال افزایشی در تایم فریم روزانه) و ۰٫۷۲۱۲ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) خواهد بود. چنانچه سطح ۰٫۷۲۱۲ شکسته شود، احتمال کاهش این زوج ارز تا نرخ ۰٫۷۱۸۳ بوجود خواهد آمد. خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته نیز بر روی سطح ۰٫۷۰۷۹ قرار دارد. با توجه به تحولات تکنیکال و فاندامنتال پیش بینی ما برای امروز، کاهش دلار نیوزلند (NZD) است. این همان نکته مهمی است که فروشندگان دلار نیوزلند همچنان باید بدان توجه داشته باشند.

دلار آمریکا – دلار کانادا

با توجه به تحلیل روز گذشته کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به تقویت این زوج ارز به بالای سطح ۱٫۳۲۰۰ کمک کرده است و هم اکنون در تلاش برای عبور از سطوح مقاومت ۱٫۳۲۳۵ و ۱٫۳۲۵۰ است. از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به تثبیت قیمت بالای خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱٫۳۲۵۰ شکسته شود باعث تقویت این جفت ارز به ترتیب به سطوح ۱٫۳۲۶۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۳۳۰۰ می شود. برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم آیا قیمت موفق به تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱٫۳۲۵۰ می شود.  لازم به ذکر است سقف ابر ایچیموکو در سطح ۱٫۳۰۷۵ قرار دارد و سطح ۱٫۳۰۶۷ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۲۴۶۱ به ۱٫۳۲۵۵ تشکیل شده است و در میان مدت حمایت مهم بر روی ۱٫۲۹۵۵ و ۱٫۲۹۵۰ ساخته شده است.

شاخص دلار آمریکا

با توجه به تحلیل روز گذشته شاخص دلار آمریکا همچنان توانسته خود را بالای سطوح مقاومت ۹۵٫۴۰ و ۹۵٫۴۱ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲  درصدی) تثبیت کند و چنانچه به همین صورت در بالای این سطوح تثبیت شود، سیگنال افزایش به سوی سطوح ۹۶٫۲۲ و ۹۶٫۲۳ صادر خواهد کرد که هر یک به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند. تا اعلام اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز ۲۱ سپتامبر، برای شاخص دلار آمریکا حرکت در روندی رو به جلو تا سطوح مشخص شده را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعود آن تا سطوح ۹۶٫۲۲ و ۹۶٫۲۳ و حتی بیشتر منجر شود. برای امروز نیز همانند روز گذشته سطوح ۹۴٫۸۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و ۹۴٫۷۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نقش حمایت مهمی را دارند. دیروز با انتشار ناامید کننده شاخص بهای تولید کننده آمریکا، امروز دومین شاخص اندازه گیری تورم- و مهمترین آن- یعنی شاخص بهای مصرف کننده (یا به عبارتی میزان تورمی که مصرف کننده در سبد کالاهای مصرف خود می بیند) اعلام خواهد شد. معامله گران همچنان در انتظار جلسه روز ۲۱ سپتامبر کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC) خواهند بود. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم این کمیته یک نهاد سیاستگذار است که مهمترین اقدام آن، تعیین نرخ بهره بانکی ایالات متحده است. این کمیته در سال ۸ بار تشکیل جلسه می دهد و این جلسات توسط روسای بانکهای فدرال ترتیب داده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا