تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۴۳٫۳۶ دلار/بشکه در نوسان باشد و به نزدیکی سطح مقاومت ۴۴٫۲۰ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت ۴۳٫۳۶ شکسته شده است و احتمال افزایش قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۴٫۲۰ وجود دارد. در چارت پایین این سطح مقاومت ۴۳٫۳۶ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸٫۷۵ (پایین ترین سطح ۱۹ اوت) تشکیل شده بود که شکسته شد و از منظر تحلیل تکنیکال این موج با توجه به ساختار شکل گرفته آن در سطح حمایت ۴۲٫۷۸ تکمیل شده است.

در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید نفت آمریکا از نرخهای بالای ۴۴٫۲۰ با هدف ۴۴٫۸۸ وارد عمل خواهند شد و سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۳٫۳۶ و ۴۲٫۷۸ قرار دارند که در چارت پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی مشاهده می فرمایید. روز چهارشنبه روز مهمی برای بازار خواهد بود و انتظار می رود، روند حرکت بقیه هفته با واکنش روز چهارشنبه بازار به آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا و تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره مشخص شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۴۵٫۶۳ تثبیت شده است به سوی سطح ۴۶٫۴۹ افزایش یابد و با تثبیت کندل دو ساعته بالای آن به سوی سطح ۴۷٫۱۹ افزایش یابد. در چارت پایین این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی، ۵۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از موج بزرگ B از سطح ۵۱٫۲۲ (پایین ترین سطح ۱۹ اوت) تشکیل شده اند.

بررسی فیبوناچی پروجکشن دیگر در نمودار روزانه به هدف ۴۷٫۵۶ اشاره دارد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج (C) قرار گرفته است که این موج از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) شکل گرفته است. تثبیت قیمت نفت برنت بالای سطح ۴۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می تواند محرّک قیمت برای ادامه حرکت صعودی به سوی سطح ۴۷٫۱۹ باشد.

لازم به ذکر است در نمودار یک ساعته سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۵٫۶۳ و ۴۵٫۰۴ و پس از آن سطح ۴۴٫۲۴ دلار/بشکه قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است. هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت. انتظار می رود با اعلام اخبار روز چهارشنبه بازار واکنش های متفاوتی را تجربه کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت