تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۴۷۱۱ دلار/تن ریزش داشته باشد که این حرکت کاهشی را ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۴۷۹۱ در چارت تایم فریم روزانه زیر نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت مس به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی E براساس طول موج قبلی C از سطح ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت صعودی چنانچه سطح حمایت ۴۷۱۱ شکسته شود منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۶۶۲ می شود و در حرکت افزایشی نیز چنانچه سطح مقاومت ۴۷۹۱ شکسته شود موجب تقویت قیمت مس به سطح ۴۸۵۶ خواهد شد.

این روزها، بهتر آن است که حرکات مس را در نمودار روزانه نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی روزهای گذشته برای قیمت مس گفته بودیم و اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار روزانه قیمت مس به عینه مشاهده کرد و قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن از بالاترین سطح ۳ هفته گذشته مقداری به نرخهایی پایین اصلاح کرده است.

در واقع ناتوانی قیمت مس در عبور از سطح مقاومت ۴۷۹۱ باعث کاهش قیمت مس به سوی سطح حمایت ۴۷۱۱ خواهد شد و فروشندگان مس را برای ادامه حرکت کاهشی وارد بازار خواهد کرد مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۴۷۹۱ با قدرت شکسته شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح خنثی ۱۵۶۱ و ۱۵۸۱ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. نکته قابل توجهی در خصوص قیمت مس وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

از نظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت مس به زیر سطح ۱۵۶۱ می تواند منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۵۴۰ و افزایش قیمت به بالای سطح ۱۵۸۱ می تواند موجب افزایش به سوی سطح ۱۶۰۶ شود. بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام اخبار بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی را پیش بینی می کنیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۴۷۵ (پایین ترین سطح ۲۴ مارس) تشکیل شده اند و هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) آغاز گردیده تکمیل شده است یا نه.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۵۸۱ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح ۱۶۰۶ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۶۱ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۴۰ دلار/تن می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم