تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۲٫۷۸ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۴۲٫۰۰ کاهش یابد و حرکت سه موجی خود که قبلا از سطح ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) شروع شده بود را تکمیل کند. این سطح حمایت ۴۲٫۷۸ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی واقع شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال سومین موج یعنی موج (c) در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که موج آخر یعنی موج ۵ در حال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سمت سطح ۴۲٫۰۰ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی (c) مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا یکبار نتوانست به پایین سطح حمایت ۴۲٫۷۸ برسد اما انتظار می رود که این بار موفق به شکست آن شود و بعد از کاهش قیمت نفت آمریکا به نزدیکی سطح ۴۲٫۰۰ انتظار داریم روند افزایشی قیمت نفت که قبلا از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) آغاز شده بود مجدد احیا شود.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۴٫۱۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۴۴٫۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باعث افزایش قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۴۴٫۸۸ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی تشکیل شده است.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۵٫۶۳ را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۴۵٫۰۴ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است. در حالیکه امروز اخبار قابل توجهی در اروپا و ایالات متحده به غیر از آمار بازار مسکن منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به اخبار فردا بانک مرکزی آمریکا معطوف باشد.

در چارت پایین این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از موج بزرگ B که از سطح ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) شروع شده، تشکیل شده اند. این موج از پنج موج کوچک شکل گرفته است که موج پنجم یعنی موج ۵ در حال کاهش به سوی سطوح ۴۵٫۰۴ و ۴۴٫۲۴ می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت یکبار نتوانست به پایین سطح حمایت ۴۵٫۶۳  برسد اما انتظار می رود که این بار موفق به شکست آن شود. در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال افزایش به سوی سطح ۴۷٫۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت