تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۷٫۴۹- میلیون بشکه کاهش یافت (رقم قبلی ۱٫۴۴+ میلیون بشکه اعلام شده بود) در صورتیکه در بازار آمریکا بتواند از سطح مقاومت ۴۵٫۲۲ دلار/بشکه عبور کند به ترتیب تا سطوح ۴۵٫۸۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۴۶٫۲۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش می یابد.

همانطور که در چارت روزانه مشخص است این سطح مقاومت ۴۵٫۲۲ بر روی خط فیبوناجی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۸٫۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد. از نظر تحلیل تکنیکال الگوی که از روز ۲۴ اوت ۲۰۱۵ به این سو در نمودار روزانه شکل گرفته است شبیه الگوی سر و شانه وارونه است و این بدان معناست که ممکن است قیمت نفت آمریکا بزودی به بالای سطح مقاومت ۴۵٫۲۲ افزایش یابد.

برای امروز در صورت شکست سطح مقاومت ۴۵٫۲۲ هدف واقع بینانه را می توان در سطح ۴۶٫۲۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (c) قرار دارد در نظر گرفت که سومین موج از موج بزرگ C محسوب می شود. لازم به ذکر است امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۵۵۹-  هزار بشکه به میزان ۳٫۳۵۰+ میلیون بشکه افزایش یابد.

در صورتیکه امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفتی آمریکا همانند آمار ذخایر انجمن آمریکا (API) با کاهش مواجه شود یا کمتر از حد پیش بینی های بازار باشد، احتمال شکست سطح مقاومت ۴۵٫۲۲ و افزایش قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۴۶٫۲۰ بوجود خواهد آمد. سطح حمایت نیز بعد از ۴۴٫۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در نزدیکی سطح ۴۳٫۹۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۷٫۴۹- میلیون بشکه کاهش یافت (رقم قبلی ۱٫۴۴+ میلیون بشکه اعلام شده بود)، بتواند تا سطوح ۴۷٫۰۲ و ۴۷٫۱۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۲۸ در نمودار یک ساعته پایین نشان داده است.

هدفهای بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب بر روی سطوح ۴۷٫۳۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۴۷٫۶۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۴۷٫۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شوند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۱۴ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر) به ۴۵٫۰۹ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۴۷٫۰۲ دیده می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است و این ساختار اشاره به تکمیل شدن موج نزولی از سطح ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) دارد. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال در موج بزرگ C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) می باشد و در این موج حداقل می تواند خود را تا سطح ۴۸٫۸۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بالا بکشاند. امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت محدود به سطح حمایت ۴۶٫۲۸ می باشد.

لازم به ذکر است امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۵۵۹- هزار بشکه به میزان ۳٫۳۵۰+ میلیون بشکه افزایش یابد. در صورتیکه امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفتی آمریکا همانند آمار ذخایر انجمن آمریکا (API) با کاهش مواجه شود یا کمتر از حد پیش بینی های بازار باشد، احتمال افزایش قیمت نفت برنت به نرخهای بالای سطح ۴۷٫۰۲ دلار/بشکه بوجود خواهد آمد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت