تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۴۷۱۱ دلار/تن ریزش داشته باشد که این حرکت کاهشی را ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۴۷۹۱ در چارت تایم فریم روزانه زیر نشان داده است که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت مس به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی E براساس طول موج قبلی C از سطح ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) تشکیل شده اند که روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

از نظر تحلیل تکنیکال در حرکت صعودی چنانچه سطح حمایت ۴۷۱۱ شکسته شود منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۶۶۲ می شود و در حرکت افزایشی نیز چنانچه سطح مقاومت ۴۷۹۱ شکسته شود و قیمت آن به بالای سطح ۴۸۰۰ (بالاترین سطح دیروز) برسد، موجب تقویت قیمت مس به سطح ۴۸۵۶ خواهد شد. با این حال تا زمانیکه قیمت مس پایین سطوح مقاومت ۴۷۹۱ و ۴۸۰۰ قرار دارد، فروشندگان از این شرایط به نفع خود تا سطح ۴۷۱۱ بهره خواهند گرفت.

این روزها، بهتر آن است که حرکات مس را در نمودار روزانه نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی روزهای گذشته برای قیمت مس گفته بودیم و اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار روزانه قیمت مس به عینه مشاهده کرد که در روزهای اخیر بدان اشاره کرده بودیم. امروز عمده توجهات بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران معطوف شده است.

در واقع ناتوانی قیمت مس در عبور از سطح مقاومت ۴۷۹۱ باعث کاهش قیمت مس به سوی سطح حمایت ۴۷۱۱ خواهد شد و فروشندگان مس را برای ادامه حرکت کاهشی وارد بازار خواهد کرد مگر آنکه از بالا سطوح مقاومت ۴۷۹۱ و ۴۸۰۰ با قدرت شکسته شوند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی حرکت آن کمی نامشخص و مبهم است زیرا قیمت آن هنوز در درون یک الگوی مثلث در نوسان است. این الگو از سطح ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) به این سو شکل گرفته است و اشاره به همین روند خنثی دارد و به احتمال زیاد امروز یا نهایت فردا از این الگو خارج خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) اشاره به سطح حمایت در ۱۵۶۹ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۱۵۵۹ صادر خواهد کرد و الگوی فوق را تبدیل به الگوی کاهشی خواهد کرد.

در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۵ که مماس با خط روند بالایی الگوی فوق می باشد تایید کننده الگوی افزایشی می باشد که می تواند هدف ۱۵۹۴ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را مشخص سازد و این هدف در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

بنابراین قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی در یک الگوی مثلثی شکل قرار دارد و تا خبر بانک مرکزی آمریکا نکته قابل توجهی در خصوص این فلز وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو خط روند از الگوی مثلث شد تا جهت حرکت بازار با اخبار امشب مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم