تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۸۵۶ دلار/تن افزایش یابد و برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷۹۱ در چارت تایم فریم روزانه پایین به وضوح مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت پایین دیده مشخص شده است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی E قرار داشت که امروز در لحظه نگارش این گزارش تحلیلی با قدرت شکسته شده است. از منظر تحلیل تکنیکال این تجزیه و تحلیل فیبوناچی براساس طول موج قبلی C از سطح ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن ۲۰۱۶) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای ۲۰۱۶) در نظر گرفته شده است.

در چارت پایین مشخص است که این دو موج به همراه امواج دیگر یک الگوی گوه را ساخته است که این الگو اشاره به افزایش قیمت مس تا سطوح ۴۸۵۶ و ۴۹۲۰ دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی در نمودار پایین قرار دارند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۷۹ نشان خواهد داد که شکست اخیر سطح مقاومت ۴۷۹۱ شکست کامل نبوده است و هدف افزایشی ۴۸۵۶ را موقتا نقض خواهد کرد. در چارت پایین یک گوه افزایشی هنگامیکه تحکیم قیمت بین خطوط مقاومت و حمایت با شیب رو به بالا است به خود شکل می گیرد و در اینجا همانطور که مشاهده می کنید شیب خط حمایت، تندتر از خط مقاومت است و این نشان می دهد که بالاترین کف ها سریعتر از بالاترین سقف ها شکل می گیرند.

این منجر به یک شکل گوه مانند می شود که دقیقا الگو نموداری نام خود را از همین گرفته است و با تثبیت قیمت، یک موج بزرگ در راه خواهد بود، بنابراین می توانیم تا زمانیکه قیمت مس بالای سطح مقاومت ۴۷۹۱ قرار دارد، منتظر شکست رو به بالا در موج E باشیم. باید توجه داشت چون گوه افزایشی بعد از یک روند صعودی شکل گرفته است، معمولا یک الگو بازگشتی قوی برای قیمت جهانی مس محسوب می شود که در چارت پایین مشخص شده است.

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۱۶ صعود کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۹۴ در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال الگوی مثلث شکل که بین روز ۱۳ سپتامبر و ۲۱ سپتامبر ساخته شده به افزایش قیمت این فلز به نزدیکی سطح ۱۶۱۶ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۵۹۴ می باشد و این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود. در نمودار بعدی، ادامه حرکت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی را به سوی سطح ۱۶۱۶ دلار/تن پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم