تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا قیمت آن مدتی در حوالی سطح حمایت ۴۵٫۶۵ دلار/بشکه در نوسان خواهد بود و پس از آن دوباره تا سطح مقاومت ۴۶٫۳۸ سیگنال خرید صادر خواهد کرد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) به ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال کاملا مشخص است که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از موج بزرگ C که از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) شروع شده قرار دارد و در این موج می تواند خود را تا سطح ۴۸٫۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند.

با این حال هدف واقع بینانه و اولیه را می بایست در حوالی سطح مقاومت ۴۷٫۲۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت که برای امروز شکست سطح مقاومت ۴۶٫۳۸ این هدف را در آینده نزدیک بیشتر تایید خواهد کرد. بنابراین اگر امروز اتفاق خاصی نیافتد و قیمت نفت آمریکا به همین صورت در بالای سطح ۴۵٫۶۵ تثبیت شود، سناریوی افزایشی به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۳۸ و ۴۷٫۲۹ بیشتر معقول به نظر می رسد و احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک به این سطوح بسیار خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۹۳ دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۷٫۵۱ سیگنال خرید صادر کند و این حرکت افزایشی را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت در چارت پایین نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی بالاترین سطح ۱۹ سپتامبر قرار گرفته است و این در حالی است که سطح مقاومت ۴۷٫۵۱ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۶) به ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت ۲۰۱۶) دیده می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو ، قیمت نفت برنت در موج افزایشی C قرار گرفته است که در این موج می تواند دیر یا زود خود را تا سطح ۵۱٫۲۲ بالا بکشاند، با این حال دیشب سطح مقاومت ۴۷٫۵۱ باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی جزئی شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی امروز در حوالی سطح حمایت ۴۶٫۹۳ پایان یابد و بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

هدف واقع بینانه این حرکت افزایشی قیمت نفت برنت را می بایست در سطح ۴۸٫۹۳ در نظر گرفت که به محض شکست سطح مقاومت ۴۷٫۸۳ (بالاترین سطح دیروز) تحقق خواهد یافت. در حرکت اصلاحی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۶٫۹۳ و ۴۶٫۳۶ تشکیل شده اند.

برای هفته آینده نیز در صورتیکه خریداران نفت برنت به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۷٫۵۱ تثبیت شود (یک کندل حداقل ۲ ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل خریداران نفت برنت تا نرخ ۴۸٫۹۳ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت