تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا قیمت آن مدتی در پایین سطح مقاومت ۴۴٫۹۲ دلار/بشکه در نوسان خواهد بود و پس از آن پیش بینی می شود تا سطح حمایت ۴۴٫۰۱ سیگنال کاهش یابد که این حرکت کاهشی را ناتوانی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۴۴٫۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در چارت پایین نشان داده اند که مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) به ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال کاملا مشخص است که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از موج بزرگ C که از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) شروع شده قرار دارد و انتظار می رود بعد از تکمیل شدن این حرکت کاهشی به سطح حمایت ۴۴٫۰۱ در این موج (c) بتواند در صورت عبور از سطح مقاومت ۴۶٫۳۸ خود را تا سطح ۴۸٫۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند.

با این حال هدف واقع بینانه و اولیه را می بایست در حوالی سطح مقاومت ۴۷٫۲۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت که برای این هفته شکست سطح مقاومت  ۴۶٫۳۸ این هدف را در آینده نزدیک بیشتر تایید خواهد کرد. بنابراین اگر امروز اتفاق خاصی نیافتد و قیمت نفت آمریکا به همین صورت در پایین سطح مقاومت ۴۴٫۹۲ تثبیت شود، ابتدا سناریوی یک حرکت کاهشی به سوی سطح حمایت ۴۴٫۰۱ بیشتر معقول به نظر می رسد و احتمال رسیدن قیمت به این سطح بسیار خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

لازم به ذکر است کاهش روز جمعه قیمت نفت آمریکا در بازارها بیشتر به خاطر پیشرفت کم بین کشورهای عربستان و ایران برای دستیابی به توافق اولیه بر سر فریز نفتی (توقف تولید) بود که از دلایل توجه بازار به این خبر و کاهش قیمت از سطح مقاومت ۴۶٫۳۸ به پایین سطح ۴۴٫۹۲ محسوب می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۴۵٫۵۲ و ۴۵٫۰۹ دوباره به سوی سطوح مقاومت ۴۶٫۵۴ و ۴۷٫۴۳ افزایش یابد و این حرکت افزایشی را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت در چارت پایین نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۴۵٫۵۲ بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی قرار گرفته است و این در حالی است که سطوح مقاومت ۴۶٫۵۴ و ۴۷٫۴۳ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی دیده می شوند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو ، قیمت نفت برنت در موج افزایشی C قرار گرفته است که در این موج می تواند دیر یا زود خود را تا سطح ۵۱٫۲۲ بالا بکشاند، با این حال روز جمعه سطح مقاومت ۴۸٫۱۶ باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی و نزولی شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی امروز در حوالی سطوح حمایت ۴۵٫۵۲ یا ۴۵٫۰۹ پایان یابد و بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

هدف واقع بینانه این حرکت افزایشی قیمت نفت برنت را می بایست در سطح ۴۸٫۸۸ در نظر گرفت که به محض شکست سطح مقاومت ۴۸٫۱۶ تحقق خواهد یافت. لازم به ذکر است کاهش روز جمعه قیمت نفت برنت در بازارها بیشتر به خاطر پیشرفت کم بین کشورهای عربستان و ایران برای دستیابی به توافق اولیه بر سر فریز نفتی (توقف تولید) بود که از دلایل توجه بازار به این خبر و کاهش قیمت از سطح مقاومت ۴۸٫۱۶ به پایین سطح ۴۵٫۹۸ دلار/بشکه محسوب می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت