تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۳۳۱ و ۱۳۴۲ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح ۱۳۳۱ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و سطح ۱۳۴۵ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

در حال حاضر قیمت آن در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برد و ممکن است خبر امروز آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا تکلیف بازار را حداقل در کوتاه مدت مشخص کند. با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۴۵ راه برای صعود تا نرخ ۱۳۵۰ و ۱۳۵۷ هموار خواهد شد و با شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۳۱ زمینه برگشت و اصلاح تا سطوح ۱۳۲۵ و ۱۳۱۸ ایجاد خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از این سطوح زودتر شکسته خواهند شد. طبق نظرسنجی به عمل آمده، هیلاری کلینتون در اولین مناظره مقداری از رقیب خود دونالد ترامپ پیشی گرفت و امروز این مساله باعث تقویت دارایی های پرریسک و شاخص های سهام بین الملل شده است.

مناظره بعدی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در روزهای ۹ اکتبر و ۱۹ اکتبر برگزار می شود. با این حال بازار نوسانات قیمت اونس طلا همچنان کم رونق است و همانطور که در بالا بدان گفته شد حرکت قیمت در روندی خنثی ادامه دارد. اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار امروز ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا و فردا شهادت یلن ریس بانک فدرال توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. آمار کل موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر همان رقم روز گذشته ۹۵۱٫۲۲ تن اعلام شد و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

امروز در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران به غیر از آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۹ ، رقم قبلی ۱۰۱٫۱) و سخنرانی استنلی فیشر از اعضای بانک فدرال در تقویم اقتصادی ایالات متحده خبر خاصی دیگری منتشر نخواهد شد و همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم عمده توجهات بازار به مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معطوف شده است. این اخبار می توانند در جهت گیری حرکت بازار نقش مهمی داشته باشند.

از نظر تحلیل تکنیکال در صورت تثبیت قیمت اونس طلا در بالای نرخ ۱۳۴۵ از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل اونس طلا نخواهد بود، امکان صعود بیشتر به ترتیب تا سطوح ۱۳۵۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و مماس با خط روند نزولی) و ۱۳۵۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود خواهد داشت که در نمودار بالا بدان اشاره کردیم. در حرکت نزولی نیز تنها شکست سطوح حمایت ۱۳۳۱ و ۱۱۳۰ منجر به کاهش در موج C به سوی سطوح ۱۳۲۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۳۱۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا