تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان تحلیل قبلی مورد توجه است و پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۸۵۶ دلار/تن مواجه شود و با شکست آن تا سطح مقاومت ۴۹۲۰ افزایش یابد و در چارت تایم فریم روزانه پایین سیگنال خرید صادر کند در غیر این صورت ممکن است به سطح ۴۷۱۱ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی E تشکیل شده اند که براساس طول موج قبلی C از سطح ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) در نظر گرفته شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال بعید است یک موج معمولا در اطراف خط فیبوناچی ۵۰ درصدی پایان یابد و محتمل ترین سناریوی موجود آن است که این موج E به بالای سطح مقاومت ۴۸۵۶ برسد و قیمت جهانی مس در حوالی سطح مقاومت ۴۹۲۰ به پیک یا سقف قیمت خود دست یابد.

در چارت پایین کاملا مشخص است که سطح مقاومت ۴۸۵۶ موقتا مانع از افزایش بیشتر قیمت مس گردیده و به تشکیل یک حرکت اصلاحی انجامیده است و انتظار داریم بزودی این موج اصلاحی پایان یابد. قیمت جهانی مس به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار تکمیل این موج اصلاحی و بعد از آن شکست سطح مقاومت ۴۸۵۶ باقی مانده است.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر، بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح حمایت ۴۷۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ادامه حرکت افزایشی قیمت جهانی مس به بالای سطح ۴۸۵۶ را پیش بینی می کنیم. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت صعودی برای بازگشت به محدوده های ۴۹۲۰ کمک کند که در چارت پایین به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می کنیم قیمت آن پس از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح حمایت ۱۶۳۴ دوباره با افزایش روبرو شود و به سوی سطوح ۱۶۵۱ و ۱۶۷۳ صعود کند که این حرکت افزایشی را در نمودار پایین به وضوح مشاهده می کنید.

از نظر تحلیل تکنیکال صعود مجدد قیمت آلومینیم آلیاژی به نرخهای بالا و نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱۶۷۳ همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده است که منجر به حرکت اصلاحی کنونی قیمت آلومینیم آلیاژی شده است.

در چارت زیر قیمت آلومینیم آلیاژی در این چند هفته گذشته از سطح ۱۵۵۹ به شدت افزایش یافته بود و از آنجایی که در این مدت هیچ حرکت اصلاحی نداشته بود احتمال برگشت و اصلاح قیمت این فلز از نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۷۳ به سطح ۱۶۳۴ وجود داشت که در نمودار پایین شاهد چنین حرکتی هستیم.

در حرکت افزایشی نیز تنها افزایش قیمت به بالای سطح ۱۶۵۱ می تواند هدف افزایشی ۱۶۷۳ دلار/تن (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید. در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم