تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو- دلار آمریکا

در این جفت ارز تاکنون قیمت موفق به شکست کف ابر ایچیمکو در اطرف سطح حمایت مهم ۱٫۱۱۷۱ نشده است و دوباره به نرخهای بالای سطح ۱٫۱۲۱۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) افزایش یافته است. عدم توانایی یورو در شکست و تثبیت پایین سطوح حمایت مهم ۱٫۱۱۸۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۱٫۱۱۷۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) به تقویت مجدد یورو به بالای سطح ۱٫۱۲۱۰ کمک کرده است. خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نیز بر روی سطح ۱٫۱۱۵۷ قرار دارد. ابر ایچیموکو نیز محدوده کف ابر یعنی ۱٫۱۱۷۱ تا سقف ابر یعنی ۱٫۱۲۰۴ را نشان می دهد. از نظر تحلیل تکنیکال شکسته شدن سطوح مقاومت ۱٫۱۲۳۰ و ۱٫۱۲۶۰ نشانه ای از احتمال شروع حرکت صعودی جدید تا سطوح ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۳۲۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر) و ۱٫۱۳۴۱ (بالاترین سطح ۲۶ اوت) خواهد بود. برای امروز منتظر حرکات تکنیکی یورو در برخورد به سطوح حمایت خواهیم بود. گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

پوند – دلار آمریکا

در این جفت ارز قیمت آن با سطح مقاومت اولیه ۱٫۳۰۳۷ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) مواجه است و سطح مقاومت بعدی قیمت به ترتیب بر روی نرخ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۷۵ قرار گرفته و در نزدیکی این سطح مقاومت نیز احتمال ورود فروشندگان به پوزیشن فروش با تارگت ۱٫۲۷۹۸ (پایین ترین سطح جولای ۲۰۱۶) وجود دارد. ابر ایچیموکو منطقه کف ابر ۱٫۳۰۹۴ و سقف ابر ۱٫۳۹۱۰ را نشان می دهد و تا زمانیکه قیمت آن پایین کف ابر ایچیموکو و خط روند نزولی رسم شده قرار دارد، چشم انداز حرکت کاهشی باقی خواهد ماند. از این رو پوند کاملا در پایین خطوط تنکان و کیجون سن تثبیت شده است و از شانس بیشتر پوند برای ادامه حرکت تا نرخ ۱٫۲۹۱۵ و در ادامه ۱٫۲۷۹۸ در کوتاه مدت و میان مدت خبر می دهد. گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

دلار آمریکا- ین ژاپن

قرار گرفتن قیمت پایین خط روند نزولی رسم شده از  بالاترین سطح ماه مه به معنای ادامه حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۰۰٫۰۰ (مماس با خط روند افزایشی از پایین ترین سطح ماه ژوئن) است. قبلا نیز گفتیم که نقطه مماس قیمت این زوج ارز با خط روند نزولی رسم شده هر روز به میزان ۱۰ پیپ پایین تر می آید و هر بار با نزدیک شدن قیمت به این خط روند، فروشندگان وارد بازار می شوند. ابر ایچیموکو نیز محدوده ۱۰۲٫۰۰  تا ۱۰۳٫۲۵ را پوشش داده است که مقاومت مستحکم برای این زوج ارز در این هفته محسوب می شود. در واقع هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطح مقاومت ۱۰۱٫۰۰ و  نزدیکی خط روند نزولی رسم شده فرصت های فروش جدیدی ایجاد خواهد کرد. از نظر تحلیل تکنیکال برای فروشندگان این زوج ارز شکسته شدن کامل سطح ۱۰۰٫۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تارگت بعدی سطوح ۱۰۰٫۰۰ و ۹۹٫۵۵ را نمایان می سازد. سطح مقاومت بر روی ۱۰۱٫۳۷ و خط تنکان نیز بر روی سطح ۱۰۱٫۴۴ قرار دارند. گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

یورو ین ژاپن

در این جفت ارز از نظر تحلیل تکنیکال ابر ایچیموکو رسم شده که محدوده ۱۱۴٫۳۵  تا ۱۱۵٫۶۵ را پوشش داده است قیمت این زوج ارز را تحت فشارهای نزولی شدیدی قرار داده است و کاملا مشخص است که قیمت این زوج به پایین کف ابر ایچیموکو رسیده است که سیگنال مشخصی در جهت کاهش بیشتر قیمت یورو در مقابل ین ژاپن به سوی سطح ۱۱۱٫۲۵ محسوب می شود. همچنین باید به این نکته مهم توجه داشت که قیمت این زوج ارز یک بار در اوایل ماه جاری و یک بار دیگر در هفته گذشته نتوانست خود را بالای سطح مقاومت ۱۱۶٫۱۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۸٫۴۴ به ۱۱۲٫۳۲) تثبیت کند و به همین خاطر هم اکنون خود را پایین سطح مقاومت ۱۱۳٫۵۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۱۸٫۴۴ به ۱۱۲٫۰۸) تثبیت کرده است. برای امروز مقاومتهای مستحکم به ترتیب  بر روی ۱۱۳٫۵۰ ، ۱۱۳٫۸۵ و ۱۱۴٫۰۰ دیده می شوند و سطح ۱۱۴٫۲۳ (خط کیجون سن) مقاومت مهمی است و تنها به شرط تثبیت قیمت بالای خط تنکان سن می تواند سناریوی نزولی را موقتا تغییر دهد.  از این رو تازمانیکه قیمت این جفت ارز پایین کف ابر ایچیموکو و خط کیجون  قرار گرفته است، در چنین وضعیتی فروشندگان یورو در مقابل ین ژاپن با اعتماد به نفس بیشتری به سوی ۱۱۲٫۰۵ ،  ۱۱۱٫۲۵ و ۱۱۰٫۷۳ (پایین ترین سطح ۸ جولای) وارد بازار خواهند شد. گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

یورو پوند

در این زوج ارز قیمت خود را کاملا در بالای خطوط تنکان و کیجون تثبیت کرده است و این احتمال قویا وجود دارد حرکت اصلاحی که از سطح ۰٫۸۷۱۶ شروع شده در نزدیکی همین خط تنکان سن یعنی مماس با سطح ۰٫۸۶۰۲  تکمیل شود. از نظر تحلیل تکنیکال احتمال صعود دوباره قیمت به سطح ۰٫۸۷۲۴ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۶) وجود دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح ۰٫۸۸۱۵ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) صادر خواهد کرد. ابر ایچیموکو نیز محدوده کف ۰٫۸۱۶۲ تا سقف ۰٫۸۵۵۹ را پوشش داده است و حتی در صورت تثبیت کندل روزانه پایین خط تنکان حمایت مستحکم بعدی بر روی سطح ۰٫۸۵۵۹ یعنی همان سقف ابر ایچیموکو تشکیل شده است. در این صورت، تا زمانیکه قیمت این جفت ارز بالای سطوح حمایت ۰٫۸۶۰۲ و ۰٫۸۵۵۹ تثبیت شده است، امکان تقویت مجدد این جفت ارز به سوی سطح ۰٫۸۷۲۴ چندان بعید نخواهد بود در یکی دو روز آینده پیش بینی می کنیم عملیات مرتبط با تسویه آخر ماه میلادی، نوسانات این جفت ارز را نیز تحت کنترل خود داشته باشد.

دلار آمریکا فرانک سویس

این جفت ارز  هنوز نتوانسته به بالای کف ابر ایچیموکوی روزانه یعنی سطح ۰٫۹۷۳۷  افزایش یافت و به همین دلیل در تلاش برای کاهش دوباره به سوی سطوح ۰٫۹۶۶۰ و ۰٫۹۶۳۰ (پایین ترین سطح ۲۶ اوت) می باشد که شرط آن عبور از سطح حمایت ۰٫۹۶۵۰  (پایین ترین سطح ۸ سپتامبر) می باشد. کف این ابر ایچیموکوی بر روی سطح ۰٫۹۷۳۷ مشخص شده است که هفته ی پیش  این کف ابر ایچیموکو با قدرت شکسته شد و تا سطح ۰٫۹۶۶۰ سقوط کرد. تارگتهای نزولی بعد از سطح ۰٫۹۶۳۰ به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۹۵۵۰ و ۰٫۹۵۳۸ (پایین ترین سطوح ۱۸ و ۱۹ اوت ۲۰۱۶) می باشد و اندیکاتور استوکستیک نیز فشار فروش قیمت این جفت ارز را نشان می دهد و انتظار می رود فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر دلار آمریکا در مقابل فرانک سویس تحمیل شود و برای امروز احتمالاً تقاضا برای بازگرداندن دلار آمریکا به نرخهای پایین تر ۰٫۹۶۸۰ خواهد بود. لازم به ذکر است خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ ، ۵۵ و ۱۰۰ روزه گذشته همگی در منطقه ۰٫۹۷۳۶ تا ۰٫۹۷۶۰ قرار گرفته اند که برای امروز این منطقه را به مقاومت جدّی برای این جفت ارز تبدیل کرده است. گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

دلار استرالیا دلار آمریکا

از نظر تحلیل تکنیکال در این جفت ارز قیمت بالای خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته تثبیت شده است و توانسته با قدرت به بالای سقف ابر ایچیموکو برسد و هم اکنون در تلاش برای افزایش به سوی سطوح مقاومت ۰٫۷۶۹۵ و ۰٫۷۷۰۰ می باشد که اگر موفق به شکست این سطوح شود به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۷۳۰ و ۰٫۷۷۶۰  افزایش می یابد. از نظر تحلیل بین بازاری، اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه دو ساله استرالیا و آمریکا نیز بیشتر شده است و اندیکاتور RSI نیز سیگنال افزایش دلار استرالیا (AUD) به سوی سطح مقاومت ۰٫۷۷۰۰ صادر کرده است. بنابراین برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم قیمت موفق به تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۰٫۷۶۸۵ می شود یا نه، در صورت تثبیت بالای آن، اهداف بعدی این جفت ارز به ترتیب بر روی سطوح ۰٫۷۶۹۵ ، ۰٫۷۷۰۰ و ۰٫۷۷۳۰ خواهند بود. امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۰٫۷۶۵۰ ، ۰٫۷۶۴۰ ، ۰٫۷۶۱۰ و ۰٫۷۶۰۰  و پس از آن خطوط میانگین متحرک ۱۰ ، ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته یعنی سطوح ۰٫۷۵۷۸ و ۰٫۷۵۷۶ مشخص شده اند. گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

دلار نیوزلند دلار آمریکا

در این جفت ارز در صورتیکه قیمت آن موفق به شکست سطوح حمایت ۰٫۷۲۳۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ، ۰٫۷۲۲۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۰٫۷۲۲۰ شود سیگنال کاهش به سوی سقف ابر ایچیموکو در نزدیکی سطح ۰٫۷۲۰۰ و پس از آن کف ابر ایچیموکو یعنی سطح ۰٫۷۱۵۰ صادر خواهد کرد. خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته نیز بر روی سطح ۰٫۷۱۱۵ مشخص شده است. برای امروز سطوح مقاومت به  ترتیب بر روی ۰٫۷۳۰۰ و ۰٫۷۳۱۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار دارند. گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

دلار آمریکا دلار کانادا

قیمت این جفت ارز همچنان با توجه به کاهش اخیر قیمت نفت و پس از آنکه هفته ی گذشته آمارهای ضعیف خرده فروشی و تورم کانادا ضعیف اعلام شدند، بالای سطح ۱٫۳۲۰۰ تثبیت شده است و احتمال صعود مجدد قیمت این جفت ارز به سطوح ۱٫۳۲۵۰ و ۱٫۳۲۸۰ وجود دارد که اگر شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح ۱٫۳۳۰۰ می شود. خطوط میانگین متحرک ۵ ، ۱۰ و ۲۰ روزه گذشته سیگنال خرید صادر کرده اند و تارگت بعدی بر روی سطح ۱٫۳۳۱۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) مشخص شده است. برای امروز حمایتها به ترتیب بر روی ۱٫۳۱۷۱ و ۱٫۳۱۶۹ تشکیل شده اند.  به غیر از تحولات و تاثیرات قیمت نفت بر روی این جفت ارز که رابطه ی عکسی این جفت ارز با قیمت نفت دارد و امروز خبر نفتی ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران نیز بر روی قیمت این زوج ارز تاثیر گذار است، موضوع دیگر در مورد این جفت ارز به مساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برمی گردد که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم. در صورتیکه دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود،  ایشان تهدید کرده است قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی(نفتا) را که در سال ۱۹۹۴ بین کانادا، آمریکا و مکزیک بسته شد، ملغی می‌کند که اگر این  اتفاق بیافتد و ترامپ پیروز انتخابات شود، می تواند منجر به کاهش شدید ارزش دلار کانادا و رسیدن این جفت ارز به سوی نرخهای بالای ۱٫۳۲۸۰ یعنی سطح ۱٫۳۵۰۰ شود. دو مناظره بعدی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در روزهای ۹ و ۱۹ اکتبر برگزار خواهد شد.

 شاخص دلار آمریکا

در قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا (DXY) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۹۴٫۸۹ به سوی سطح ۹۴٫۴۷ کاهش یابد که شرط کاهش آن تثبیت کندل ۲ ساعته قیمت زیر خط روند پایینی کانال است. این سطوح حمایت ۹۴٫۸۹ و ۹۴٫۴۷  هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۱٫۹۱ (پایین ترین سطح ۳ مه) تشکیل شده اند و این چرخه در درون یک کانال افزایشی در جریان بوده است و به معنای آن است که قیمت شاخص دلار آمریکا در این موج C  تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۹۶٫۲۲ و تثبیت کندل روزانه بالای آن می تواند تا محدوده ۹۶٫۸۸ و ۹۷٫۵۵ (خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد. در صورت تثبیت قیمت بالای سطح ۹۵٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) سیگنال افزایش به سوی سطوح ۹۶٫۲۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸  درصدی) و ۹۶٫۷۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) محتمل خواهد بود. از نظر تحلیل فاندامنتال گزارش امروز یلن ریس بانک فدرال در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برابر کنگره آمریکا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و هر چند بیشتر تمرکز ایشان بر مقررات مالی معطوف خواهد بود اما به احتمال زیادی سوالاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال و اقتصاد نیز از ایشان پرسیده شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا