تحلیل و بررسی چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶

با توجه به تحولات تکنیکال پیش بینی می شود قیمت نقره در کوارتر چهارم سال جاری ناگزیر به تصمیم فروشندگان تن دهد و در چشم انداز سه ماهه قیمت نقره اشاره به کاهش قیمت تا سطح حمایت ۱۸٫۰۶ دارد که اگر در سه ماهه پایانی سال جاری موفق به شکست سطح حمایت ۱۸٫۰۶ شود سیگنال فروش تا سطح ۱۵٫۷۴ صادر خواهد کرد.

در نمودار تایم فریم هفتگی نقره این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج نزولی ۴۴٫۱۴ (بالاترین سطح ۲۳ اوت ۲۰۱۱) به ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارند. این بررسی فیبوناچی سطح مقاومت را در نرخ ۲۰٫۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نشان می دهد که منجر به کاهش فعلی قیمت نقره شده است.

همانطور که در چارت تایم فریم هفتگی پایین دیده می شود این موج افزایشی که از سطح ۱۳٫۶۰  شروع شده است در قالب سه موج شکل گرفته که موج دوم یعنی موج b در نزدیکی سطح ۱۵٫۷۴ به پایان رسیده است که براساس تجزیه و تحلیل امواج الیوت ممکن است دوباره قیمت نقره به سمت این موج حرکت کند.

با این حال این هدف زیاد واقع بینانه به نظر نمی رسد و خیلی از نرخهای فعلی فاصله دارد و طبق بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۱۳٫۶۰ به ۲۱٫۱۱ (بالاترین سطح ۴ جولای) هدف ۱۷٫۳۵ را محتمل نشان می دهد. این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نمودار روزانه قرار دارد. با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح ۱۹٫۳۴ فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نقره تا سطوح ۱۸٫۰۶ و ۱۷٫۳۵ پس از شکست سطح ۱۹٫۰۰ تحمیل شود.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار روزانه حرکت کاهشی قیمت نقره از سطح ۲۱٫۱۱ در سه موج صورت گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال کاهش به سطح ۱۷٫۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد. لازم به ذکر است بررسی و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی اولین سطح مقاومت نقره نیز بر روی ۲۰٫۰۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود.

تنها شکست و تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۲۰٫۰۱ سناریوی نزولی را در کوارتر چهارم سال با چالش مواجه می سازد و سیگنال افزایش به سوی سطوح ۲۰٫۵۸ و ۲۱٫۱۱ صادر خواهد کرد. در هر صورت برای سه ماهه چهارم سال تا زمانیکه قیمت جهانی نقره پایین سطح مقاومت ۲۰٫۰۱ قرار دارد، در این صورت برای نقره نرخهای ۱۸٫۰۶ و ۱۷٫۳۵ را می توان پیشاپیش انتظار داشت که هر یک از این هدف ها را در چارت های پایین می توان مشاهده کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره