تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود مدت کوتاهی در نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۳۳ دلار/بشکه در نوسان باشد یا مقداری به نزدیکی سطوح حمایت ۴۶٫۶۰ و ۴۶٫۲۰ اصلاح کند و بعد از آن به سطح ۴۸٫۴۶ افزایش یابد. این حرکت افزایشی را شکسته شدن خط روند نزولی رسم شده در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۴۷٫۳۳ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی تشکیل شده است که موقتا مانع از استمرار افزایش قیمت شده است. برای امروز به باور ما هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۶٫۲۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

خبر مهم آنکه در جلسه دیروز اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کردند که تولید روزانه خود را در حدود ۷۰۰ هزار بشکه کاهش دهند و به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برسانند که این اولین توافق بر سر کاهش تولیدات از سال ۲۰۰۸ به این سو است.

این خبر به همراه کاهش آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (EIA) موجب تقویت چشمگیر قیمت نفت از شب گذشته به این سو شده است، البته جزئیات کاهش تولیدات هنوز منتشر نشده است و قرار است سهم هر عضو اوپک در کاهش سطح تولیدات در نشست ماه نوامبر تعیین شود.

در هر صورت از آنجایی که کشورهای عضو سازمان اوپک برای محدود کردن سطح تولید خود به توافق رسیده‌اند این خبر می تواند در صورت شکست سطح مقاومت ۴۷٫۳۳ قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۴۸٫۴۶ افزایش دهد که این سطح در چارت پایین محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن مدت کوتاهی در نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۸۸ در نوسان باشد یا مقداری به نزدیکی سطح ۴۸٫۱۶ اصلاح کند و بعد از آن به سطوح ۴۹٫۷۷ و ۵۱٫۲۲ افزایش یابد. این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۱۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۴۸٫۸۸ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است که موقتا مانع از استمرار افزایش قیمت شده است.

برای امروز به باور ما هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح حمایت ۴۸٫۱۶ و ۴۷٫۶۶  می باشد. همانطور که در بالا گفته شد خبر مهم آنکه در جلسه دیروز اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کردند که تولید روزانه خود را در حدود ۷۰۰ هزار بشکه کاهش دهند و به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برسانند که این اولین توافق بر سر کاهش تولیدات از سال ۲۰۰۸ به این سو است.

این خبر به همراه کاهش آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (EIA) موجب تقویت چشمگیر قیمت نفت از شب گذشته به این سو شده است، البته جزئیات کاهش تولیدات هنوز منتشر نشده است و قرار است سهم هر عضو اوپک در کاهش سطح تولیدات در نشست ماه نوامبر تعیین شود. سطوح حمایت مهم امروز قیمت نفت برنت در منطقه ۴۷٫۹۶ تا ۴۷٫۸۷ قرار دارد که محل برخورد قیمت به سقف ابر ایچیموکو در تایم فریم روزانه ، خط کین سن و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته می باشد.

در هر صورت از آنجایی که کشورهای عضو سازمان اوپک برای محدود کردن سطح تولید خود به توافق رسیده‌اند این خبر می تواند در صورت شکست سطح مقاومت ۴۹٫۰۹ (بالاترین سطح امروز تا زمان نگارش این تحلیل) قیمت نفت برنت را تا سطوح ۴۹٫۷۷ و ۵۱٫۲۲ دلار/بشکه افزایش دهد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت