تحلیل و بررسی چشم انداز قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶

در قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در سه ماهه چهارم سال جاری (اکتبر – دسامبر) سطح مقاومت ۴۹۸۶ دلار/تن را دوباره لمس کند و در صورتیکه بتواند در این مدت از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱۴۴ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) می باشد. در نمودار زیر دومین سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو موج C در بیشترین قدرت خود از توانایی زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۲۹۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است با این حال یک الگوی نزولی گوه که از سطح ۴۳۱۸ شکل گرفته در نمودار روزانه وجود دارد. این الگو بعد از روند نزولی ایجاد شده است که آن را تبدیل به یک الگوی نزولی کرده است.

طبق این سناریو قیمت مس به حرکت افزایشی خود در محدوده ۴۸۹۰ تا ۴۹۸۵ پایان خواهد داد و بعد از آن به سوی سطح ۴۶۰۲ کاهش خواهد یافت. براساس بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار بلند مدت نشاندهنده آن است که چشم انداز نزولی قیمت جهانی مس پایدار است.

این بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح فوریه ۲۰۱۱) توسط دو سری از سطوح فیبوناچی تحت کنترل قرار گرفته است که به ترتیب از موج افزایشی ۱۳۶۴ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۱) و موج افزایشی کوتاه مدت از ۲۸۲۵ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۰۸) مشخص شده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از روند کوتاه مدت و خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از روند بلند مدت محدوده ۴۵۶۳ و ۴۷۳۶ را تبدیل به حمایت جدّی برای قیمت مس کرده است که موجب اصلاح قیمت از سطح ۴۳۱۸ شده است. این احتمال قویا وجود دارد که این حرکت اصلاحی تا محدوده ۵۶۳۸ تا ۵۷۷۷ امتداد یابد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۶۳ تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی مس خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار قیمت جهانی آلومیینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در سه ماهه چهارم سال جاری (اکتبر- دسامبر) تا سطح مقاومت ۱۷۱۷ افزایش یابد و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۸۹۲ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳۳۸۰ (بالاترین سطح ۱۱ جولای ۲۰۰۸) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر سطح مقاومت ۱۷۱۷ توسط خط روند نزولی رسم شده از سطح ۳۳۸۰ این منطقه را تبدیل به مقاومت جدّی برای قیمت آلومینیم آلیاژی کرده است.

در واقع قیمت آلومینیم آلیاژی در طی ۲ ماهه گذشته موفق به شکست این خط روند نشده است اما این احتمال قویا می رود که در تلاش کنونی خود بتواند از این خط روند با قدرت عبور کند. اگر قیمت به هر دلیلی موفق به شکست این خط روند شود شکست مهمی تلقی می شود زیرا تاییدی در جهت تکمیل شدن این چرخه نزولی ۸ ساله خواهد بود.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۱۴۳۲ نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی قدرتمند c در حال حرکت است که از نوسانات شدیدی برخوردار است و می تواند در این موج تا حدود سطح ۱۷۸۲ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

در چارت پایین اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۶۹۴ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۸ (پایین ترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ تشکیل شده است و چناچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی در موج c  به سوی سطح ۱۷۸۲ دلار/تن صادر خواهد کرد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

 نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

 نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

 نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

 نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم