تحلیل و بررسی چشم انداز قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم در سه ماهه چهارم سال جاری (اکتبر – دسامبر) دوباره تا سطح مقاومت ۹۷٫۵۶۹ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در چارت پایین تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت اصلاحی از سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح مارس ۲۰۱۵) در قالب موج ۴ شکل گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۷۲٫۶۹۶ (پایین ترین سطح مه ۲۰۱۱) محسوب می شود. از نظر تحلیل تکنیکال این موج یک حالت مسطح (Flat) را نشان می دهد که توسط سه موج با طول برابر در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

کاملا مشخص است که نوسانات این سه موج در منطقه بین ۹۲٫۸۸۷ تا ۱۰۱٫۷۹۷ محدود شده اند و این منطقه بین خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۶۴٫۷۲ (بالاترین سطح مارس ۱۹۸۵) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) و خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی کوتاه ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۱) به ۷۰٫۶۹۸ تشکیل شده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که موج پنجم یعنی موج ۵ در حال افزایش به سوی سطح ۱۰۱٫۷۹۷ می باشد با این حال هدف واقع بینانه ما سطح ۹۷٫۵۶۹ می باشد و حمایت ها و مقاومت ها ریزی در نمودار روزانه مشاهده می شود. این سطوح مقاومت توسط یک سری از سطوح فیبوناچی از موج ۳ در نمودار روزانه مشخص است و نزدیک ترین سطح مقاومت آن بر روی ۹۶٫۹۹۲ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) دیده می شود که شکست آن سیگنال قوی به ترتیب تا سطوح ۹۷٫۵۶۹ و ۹۸٫۴۱۴ صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۹۳٫۸۰۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که تنها به شرط شکست آن منجر به کاهش قیمت به سوی سطوح ۹۲٫۷۲۳ و ۹۰٫۹۶۳ می شود که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است. با این حال تا زمانیکه قیمت شاخص دلار آمریکا در سه ماهه چهارم سال بالای سطح حمایت اصلی ۹۳٫۸۰۸ تثبیت شده است، در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی به سوی سطح ۹۷٫۵۶۹ و هدف های بعدی مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه شاخص جهانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا