تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۴۹۲۱ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت شکسته شود سیگنال افزایش تا سطح مقاومت بعدی ۵۰۰۱ صادر خواهد کرد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸۵۶ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی E براساس طول موج قبلی C از موج افزایشی ۴۴۸۳ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال مس در این موج قادر است تا سطح مقاومت بعدی ۴۹۲۰ صعود کند که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی است و در بیشترین قدرت افزایشی خود تا سطح ۵۱۳۰ افزایش خواهد یافت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی مشخص شده است و خریداران مس از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

از این رو در نمودار بعدی سطح مقاومت قیمت بر روی ۴۹۲۱ دیده می شود که نفوذ قیمت به بالای آن موجب تقویت به سوی سطح ۵۰۰۱ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۵۶ منجر به کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۴۷۹۱ می شود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۶۷۳ مواجه شود و اگر از بالا این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۶۸۸ صادر خواهد کرد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده است. در حرکت صعودی چنانچه قیمت این فلز به سطح ۱۶۷۸ برسد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۷۳ می باشد.

این در حالی است که در حرکت نزولی کاهش قیمت به سطح ۱۶۶۳ به معنای ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۶۷۳ می باشد که می تواند هدف نزولی ۱۶۵۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد. الگوی مثلثی شکل که از روز ۲۷ سپتامبر به این سو شکل گرفته است اشاره به افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی دارد که برای تایید آن می بایست حتما قیمت تا سطح ۱۶۷۸ افزایش یابد تا نسبت به شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۱۶۷۳ با هدف افزایشی ۱۶۸۸ دلار/تن مطمئن شویم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم