تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۴۸٫۴۶ دلار/بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۸۵ صعود کند و با شکست سطح مقاومت ۴۸٫۷۵ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) سیگنال خرید صادر کند که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هر یک از این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (c) تشکیل شده اند که این موج سومین موج از موج افزایشی بزرگ C می باشد که این موج از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) شکل گرفته است و در روزهای آینده از قدرت خوبی برای افزایش قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۲٫۱۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی ۴۷٫۷۵ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر) و ۴۷٫۳۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارند. از این رو برای امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۴۶ سرنوشت قیمت نفت آمریکا را تعیین خواهد کرد. در صورت شکسته شدن این خط، حرکت افزایشی نفت آمریکا با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و شکست این سطح سکوی صعود قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۴۹٫۸۵ تشکیل خواهد داد که دیروز بدان اشاره کردیم.

همانطور که قبلا گفته شد نگاهی به چارتهای بازار نفت نیز موئد این مطلب است و قیمت نفت بعد از جلسه غیر رسمی اوپک در الجزایر و تصمیم بر کاهش سطح تولیدات پرقدرت ظاهر شده است و معامله گرانی که پس از تصمیم اوپک، نفت آمریکا را خریداری کرده اند هم اکنون در انتظار افزایش قیمت آن تا سطوح ۴۸٫۷۵ و پس از آن سطح ۴۹٫۸۵ هستند که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود قیمت آن چنانچه موفق به شکست سطوح مقاومت ۵۱٫۰۹ و ۵۱٫۲۲ شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۵۱ صادر کند. انتظار می رود بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح حمایت ۴۹٫۹۵ دوباره برای شکست منطقه مقاومت ۵۱٫۰۹ و ۵۱٫۲۲ حرکت کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۵۱٫۰۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است. از این رو برای امروز شکسته شدن سطوح مقاومت ۵۱٫۰۹ و ۵۱٫۲۲  سرنوشت قیمت نفت برنت را تعیین خواهد کرد و افزایش قیمت به سطح ۵۱٫۳۰ تاییدی در جهت شکست این منطقه مقاومت خواهد بود.

در صورت شکسته شدن این منطقه، حرکت افزایشی نفت برنت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و شکست این سطح سکوی صعود قیمت نفت برنت را تا سطح ۵۲٫۵۱  (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن سطح ۵۴٫۸۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تشکیل خواهد داد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نگاهی به چارتهای بازار نفت نیز موئد این مطلب است و قیمت نفت بعد از جلسه غیر رسمی اوپک در الجزایر و تصمیم بر کاهش سطح تولیدات پرقدرت ظاهر شده است و معامله گرانی که پس از تصمیم اوپک، نفت برنت را خریداری کرده اند هم اکنون در انتظار افزایش قیمت تا سطوح بالای ۵۱٫۰۹ و ۵۱٫۲۲ در موج افزایشی C هستند که این هدف در نمودار زیر دیده می شود.

در نمودار هفتگی نیز تارگت نفت برنت بعد از سطح ۵۱٫۰۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بر روی سطح ۶۵٫۸۰ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۲۸٫۴۰ – بالاترین سطح مارس ۲۰۱۲ –  به ۲۷٫۱۰ – پایین ترین سطح ژانویه ۲۰۱۶) مشخص گردیده است.

همانطور که روز گذشته گفتیم سیاست مقامات اوپک کاهش تولیدات در جلسه ماه نوامبر است و بازار باید با این مسئله کنار بیاید که این کنار آمدن ظاهرا خود را در افزایش بهای خود نشان داده است. بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت برنت خرید با هدفهای اشاره شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت