تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۷۸۲ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۴۷۱۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C در نمودار زیر نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی اولین سطح حمایت قیمت مس را بر روی ۴۷۸۲ نشان می دهد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی است و سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۴۸۲۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت مس در این موج از پتانسیل بسیار بالایی برای کاهش تا سطح ۴۷۱۷ برخوردار است و پیش بینی می شود قیمت مس بزودی به این حرکت خنثی خود در حوالی سطوح ۴۸۲۳ و ۴۷۸۲ پایان دهد و به زیر سطح حمایت ۴۷۱۷ ریزش کند. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطح مقاومت ۴۸۲۳ محدود به سطح مقاومت بعدی ۴۸۵۷ است.

در قیمت مس سطح حمایت ۴۷۸۲ سرنوشت قیمت مس را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی تا سطح ۴۷۱۷ و پس از آن به ترتیب سطوح ۴۶۶۴ و ۴۶۱۰ با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت. هدفهای نزولی بعدی به ترتیب در سطوح ۴۵۴۲ و ۴۴۳۹ مشخص شده اند که در چارت پایین مشاهده می کنید. از این رو انتظار برای کاهش قیمت جهانی مس به پایین سطح حمایت ۴۷۸۲ چندان بعید نخواهد بود.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۱۶۵۲ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۷۳ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۱۶۵۱ مشخص شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی بوجود آمده بین قیمت و اندیکاتور RSI در تایم فریم یک ساعته نشان می دهد که قیمت در حالت اشباع از خرید قرار گرفته است و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی وجود دارد. بنابراین برای امروز در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۷۳ اولین نشانه از حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۶۵۱ است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۶۸۰ دلار/تن به معنای از سرگیری روند افزایشی است که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم