تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به کاهش دیروز موجودی ذخایر نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۴۹٫۹۷ دلار/بشکه با قدرت عبور کند سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۸۱ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۹٫۹۷ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) به ۳۹٫۱۹ قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال معتقدیم که قیمت نفت آمریکا در موج (c) از پتانسیل بالایی برای افزایش به سوی سطح ۵۲٫۱۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۹٫۹۷ این هدف را بیشتر تایید خواهد کرد. این موضوع تاییدی برای افزایش مجدد قیمت نفت آمریکا خواهد بود و بار دیگر جرقه های خرید در بازار شعله ور خواهد گردید.

لازم به ذکر است هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۸٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود. با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت قیمت نفت آمریکا در معاملات امروز همچنان رو به افزایش باشد و جز چند حرکت اصلاحی کوتاه، روند اصلی همچنان افزایشی باقی بماند که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم با توجه به کاهش دیروز موجودی ذخایر نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اگر موفق به شکست سطح مقاومت ۵۱٫۹۷ شود به ترتیب تا سطوح ۵۲٫۴۳ و ۵۳٫۱۸ و پس از آن تا سطح ۵۳٫۹۳  افزایش یابد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۱٫۹۷ بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار گرفته است که این موج سومین موج از موج بزرگ C است که این موج از سطح ۴۵٫۰۹ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) شروع شده است. لازم به ذکر است امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۱٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۹ اوت) خواهد بود.

در واقع همانطور که در این چند روز گذشته گفتیم نگاهی به چارتهای بازار نفت نیز موئد این مطلب است و قیمت نفت برنت بعد از جلسه غیر رسمی اوپک در الجزایر و تصمیم بر کاهش سطح تولیدات پرقدرت ظاهر شده است و معامله گرانی که پس از تصمیم اوپک، نفت برنت را خریداری کرده اند هم اکنون در انتظار افزایش قیمت تا سطوح ۵۲٫۴۳ ، ۵۳٫۱۸ و ۵۳٫۹۳ در موج افزایشی C هستند که این اهداف در نمودار زیر دیده می شوند.

در نمودار هفتگی نیز قبلا گفتیم که هدف نفت برنت بعد از سطح ۵۱٫۰۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بر روی سطح ۶۵٫۸۰ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۲۸٫۴۰ – بالاترین سطح مارس ۲۰۱۲ –  به ۲۷٫۱۰ – پایین ترین سطح ژانویه ۲۰۱۶) مشخص گردیده است.

باید توجه داشت که سیاست مقامات اوپک کاهش تولیدات در جلسه ماه نوامبر است و بازار باید با این مسئله کنار بیاید که این کنار آمدن ظاهرا خود را در افزایش بهای خود نشان داده است. تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت برنت خرید با هدف های بالای سطح ۵۱٫۹۷ است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. بنابراین خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و این سناریو بیشتر معقول به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت