تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن اگر از سطح حمایت ۴۷۸۲ دلار/تن با قدرت عبور کند تا حدود سطح ۴۷۱۷ کاهش خواهد یافت که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود قیمت مس در موج کاهشی C تحت فشارهای نزولی بیشتری قرار خواهد گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) می باشد و طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از توانایی و قدرت زیادی برای کاهش در این موج تا سطح ۴۷۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برخوردار است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که اولین سطح حمایت بر روی ۴۷۸۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و برای امروز کاهش قیمت مس به سطح ۴۷۶۷ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۴۷۸۲ می باشد که می تواند هدف نزولی ۴۷۱۷ را نمایان سازد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت نیز مس بر روی ۴۸۲۳ تشکیل شده است که اگر به هر دلیلی شکسته شود تنها موجب افزایش اندک قیمت مس تا سطح ۴۸۵۷ خواهد شد که در نمودار زیر در تایم فریم یک ساعته کاملا مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۶۵۱ کاهش یابد و تحلیل دیروز هنوز معتبر است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت مهم ۱۶۷۳ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده است و در نمودار زیر در طی چند روز اخیر یک الگوی سقف سه قلو (Triple Top) در نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۷۳ ساخته شده است.

این الگو بیانگر آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی دیر یا زود به سوی سطح ۱۶۵۱ کاهش خواهد یافت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد و در صورت ادامه حرکت نزولی تارگت بعدی بر روی سطح ۱۶۳۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش قیمت به سطح ۱۶۸۰ دلار/تن به معنای از سرگیری روند صعودی خواهد بود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم