تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به گمانه زنی ها از کاهش سطح تولیدات اوپک، به بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته افزایش یابد و در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۵۰٫۸۱ دلار/بشکه با قدرت عبور کند سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۶۷ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۰٫۸۱  بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و سطح ۵۱٫۶۷ بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

همچنین نگرانی ها از اختلال در تولید نفت آمریکا به دلیل نزدیک شدن طوفان متیو (Matthew) به تقویت قیمت نفت کمک کرده است زیرا احتمال کاهش تولید نفت آمریکا به دلیل اختلال‎های ناشی از طوفان، معامله‎گران را به کاهش عرضه مازاد نفت امیدوار کرده است و نیروهایی که قیمت نفت را به بالا سوق می دهند قوی تر می باشند.

گفتنی است قرار است هفته آینده نیز وزرای انرژی عربستان، ایران و عراق با روسیه (غیر عضو اوپک) در حاشیه کنفرانس انرژی در استانبول با یکدیگر دیدار کنند. از نظر تحلیل تکنیکال معتقدیم که قیمت نفت آمریکا در موج (c) از پتانسیل بالایی برای افزایش به سوی سطح ۵۲٫۱۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۹٫۹۷ این هدف را بیشتر تایید کرده است.

این موضوع همانطور که دیروز گفتیم تاییدی برای افزایش مجدد قیمت نفت آمریکا خواهد بود و بار دیگر جرقه های خرید در بازار را شعله ور خواهد کرد. لازم به ذکر است هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۹٫۹۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۴۹٫۴۰ خواهد بود. با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت قیمت نفت آمریکا در معاملات امروز همچنان رو به افزایش باشد و جز چند حرکت اصلاحی کوتاه، روند اصلی همچنان افزایشی باقی بماند که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم با توجه به گمانه زنی ها از کاهش سطح تولیدات اوپک، به بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته افزایش یابد و با توجه به شکست سطح مقاومت ۵۲٫۴۳ خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی از موج ۳) سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۵۳٫۱۸ و ۵۳٫۹۳ صادر کرده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۳٫۱۸  بر روی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و سطح ۵۳٫۹۳ بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

از نظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال نیز همچنین نگرانی ها از اختلال در تولید نفت آمریکا به دلیل نزدیک شدن طوفان متیو (Matthew) به تقویت قیمت نفت کمک کرده است زیرا احتمال کاهش تولید نفت آمریکا به دلیل اختلال‎های ناشی از طوفان، معامله‎گران را به کاهش عرضه مازاد نفت امیدوار کرده است و نیروهایی که قیمت نفت را به بالا سوق می دهند قوی تر می باشند. گفتنی است قرار است هفته آینده نیز وزرای انرژی عربستان، ایران و عراق با روسیه (غیر عضو اوپک) در حاشیه کنفرانس انرژی در استانبول با یکدیگر دیدار کنند.

از نظر تحلیل تکنیکال معتقدیم که قیمت نفت برنت در موج C از پتانسیل بالایی برای افزایش به سوی سطح ۵۳٫۹۳ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است که نفوذ قیمت به بالای سطح ۵۲٫۴۳ هدفهای ۵۳٫۱۸ و ۵۳٫۹۳ را بیشتر کرده است. این موضوع همانطور که دیروز گفتیم تاییدی برای افزایش مجدد قیمت نفت برنت خواهد بود و بار دیگر جرقه های خرید در بازار را شعله ور کرده است.

لازم به ذکر است هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۵۱٫۹۷ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) و ۵۱٫۲۲ خواهد بود. با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت قیمت نفت برنت در معاملات امروز همچنان رو به افزایش باشد و جز چند حرکت اصلاحی کوتاه، روند اصلی همچنان افزایشی باقی بماند که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در نمودار روزانه نیز، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت در ۳ الی ۶ ماهه آینده و هدف بعدی آن بعد از شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۰۱ در سطح ۶۵٫۸۰ دلار/بشکه مشخص شده است و معامله گران را به خرید نفت برنت بیشتر راغب خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت