تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۷۱۷ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۸۲ در نمودار پایین در تایم فریم یک ساعته نشان داده است. از نظر تحلیل فاندامنتال نیز گزارش آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و ممکن است نوسانات شدیدی را به همراه داشته باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که قیمت مس در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای کاهش تا سطح ۴۷۱۷ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس در این موج به زیر سطح حمایت ۴۷۸۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یافته است و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک خط فیبوناچی تا خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد و در حرکت نزولی هدف بعدی سطح ۴۷۱۷ است که در نمودار روزانه مشاهده می کنید.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی کاهش قیمت به زیر سطح ۴۷۱۷ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C به سوی سطوح ۴۶۶۴ و ۴۶۱۰ می باشد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۷۸۲ می باشد که در چارت پایین دیده می شود. ما از هم اکنون روند نزولی را برای قیمت جهانی مس را تا سطح ۴۷۱۷ ادامه دار پیش بینی می کنیم که این هدف را در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۸۸ صعود کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۷۳ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۸۸ دیده می شود که آخرین مانع و سدّ در مقابل افزایش آن به سطح ۱۷۰۹ می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال نوسانات اخیر قیمت آلومینیم آلیاژی از روز ۲۹ سپتامبر به ۶ اکتبر نشان می دهد که قیمت این فلز قدرت کافی برای افزایش سریع به سوی سطح ۱۷۰۹ را بدست آورده است و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۷۳ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۶۵۷ (پایین ترین سطح ۳ اکتبر) و ۱۶۵۱ دلار/تن می شود که این سطح در نمودار بعدی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم