تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود مابین نرخهای ۱۲۵۰ و ۱۲۶۵ در نوسان باشد. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۵۰ شکسته شود در موج ۵ منجر به کاهش مجدد به سطح ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) می شود.

در واقع از نظر تحلیل تکنیکال این پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۳۴۲ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر) می باشد که در صورت شکست سطوح حمایت ۱۲۵۰ و ۱۲۴۹ می تواند در این موج به نرخهای پایین تر کف موج ۳ یعنی زیر سطح ۱۲۴۱ برسد. در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۵ موجب اصلاح به سوی سطوح ۱۲۷۵ و ۱۲۸۲ (خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود.

همانطور که در نمودار یک ساعته زیر مشخص است این منطقه خنثی ۱۲۴۹ و ۱۲۶۵ بین خطوط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند. بنابراین برای امروز حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۵۰ و ۱۲۶۵ ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص پس از شکسته شدن یکی از سطوح فوق ادامه یابد.

امروز شاخص های سهام آسیا پس از داده های ضعیف تجاری چین به کمترین نرخهای ۳ هفته گذشته کاهش یافتند. صادرات چین در ماه سپتامبر %۱۰ نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت که بیشتر از حد انتظارات فعالان بازار بود و از سوی دیگر آمار واردات چین بعد از آن که در ماه اوت رشد نشان داد به طور غیر منتظره %۱٫۹ در ماه سپتامبر کاهش یافت.

در واکنش به این تحولات و نگرانی ها در مورد سلامت اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان قیمت اونس طلا فعلا بین سطوح حمایت ۱۲۵۰ و ۱۲۶۵ در نوسان است. نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

قیمت اونس طلا برغم اینکه در صورتجلسه دیشب بانک فدرال رزرو آمریکا به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تا حد زیادی اشاره شده بود اما هنوز در منطقه خنثی و رنجی قرار دارد و فعلا حرکتی از خود نشان نداده است. به اعتقاد برخی از فعالان بازار در حال حاضر قیمت اونس طلا در حوالی سطح حمایت ۱۲۵۰ تا حد زیادی احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را هضم کرده است.

در صورتجلسه دیشب بانک فدرال رزرو آمریکا چند تن از رای دهندگان در نشست ماه سپتامبر اعتقاد داشتند اگر اقتصاد ایالات متحده همچنان تقویت یابد، نرخ بهره باید “نسبتا بزودی” افزایش یابد و هر چند سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره نزدیک تر شده اند اما شک و تردید در مورد تورم باقی است.

آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) 958.902 تن اعلام شد و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران تنها آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۵۴۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۴۹۰۰۰) اعلام می شود و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران خبر نفتی آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۶۵۰+ هزار بشکه ، رقم قبلی ۲٫۹۷۶-  میلیون بشکه) اعلام خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی و هدف بعدی قیمت جهانی اونس طلا به محض شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۵۰ و ۱۲۶۵ مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا