تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود بعد از رالی روز ۱۰ اکتبر، قیمت آن با تثبیت پایین سطح حمایت ۴۹٫۸۵ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۸٫۹۶ و ۴۸٫۷۷ اصلاح کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا در موج نزولی ۴ قرار گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال در چارت زیر این چرخه از امواج الیوت در درون یک کانال افزایشی شکل گرفته اند که به هدف ۴۸٫۷۷ اشاره دارد و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج صعودی ۴۴٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۷ سپتامبر) به ۵۱٫۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) می باشد.

در نمودار روزانه این چرخه بخشی از موج بزرگ C را از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) تشکیل داده است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نیز هدفی در حدود سطح ۴۸٫۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشان می دهد که این سطح بسیار نزدیک به همان هدف ۴۸٫۷۷ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت افزایشی به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۵۲ موجب صدور سیگنال خرید تا سطح ۵۱٫۰۸ می شود.

امروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام آمار موجودی ذخایر هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۶۵۰+ هزار بشکه ، رقم قبلی ۲٫۹۷۶- میلیون بشکه) می تواند جهت حرکت آتی قیمت نفت آمریکا را معین کند. هر چقدر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بالاتر از حد پیش بینی های بازار اعلام شود منجر به کاهش قیمت نفت می شود و همچنین بالعکس.

در سایر تحولات امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می شود پیش از شروع روند افزایشی مقداری به سوی سطح حمایت ۵۱٫۰۷ اصلاح کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار زیر نشان داده است. در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج ۴ یعنی چهارمین موج از موج افزایشی بزرگ C قرار دارد که این موج از سطح ۴۵٫۰۹ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) شروع شده است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج افزایشی از پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۴٫۷۷ برخوردار است که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است اما قبل از آن موج ۴ در جهت خلاف روند افزایشی شکل گرفته است که در این موج احتمال برگشت و اصلاح قیمت به نزدیکی سطح ۵۱٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که این سطح همچنین محل برخورد قیمت به کف کانال افزایشی می باشد.

در مجموع به باور ما پس از تکمیل شدن این موج می بایست در موج ۵ منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت از نزدیکی سطح حمایت ۵۱٫۰۷ باشیم که می تواند در این موج تمام حرکات کاهشی از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) را جبران کند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۱٫۰۷ و تثبیت کندل دو ساعته زیر آن به اصلاح بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۹٫۹۳ دلار/بشکه می انجامد. در این میان، امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت