تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم در اطراف سطح ۴۸۰۷ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۸۶۰ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی سه موجی از سطح ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) شکل گرفته است و در این موج توسط سطوح مختلف فیبوناچی از موج نزولی ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) به ۴۵۸۲ تحت کنترل قرار گرفته است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نرخ ۴۸۰۷ به عنوان حمایت و خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در نرخ ۴۸۶۰ به عنوان مقاومت مهم عمل کرده است. این احتمال قویا وجود دارد که موج افزایشی c به بالای موج a افزایش یابد که این سطح در نرخ ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) قرار دارد. در حرکت نزولی کاهش قیمت مس به سطح ۴۷۹۵ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۰۷ است که می تواند دوباره هدف نزولی ۴۷۵۴ را نمایان سازد.

بنابراین برای امروز با توجه به برخورد قیمت مس به سطح حمایت ۴۸۰۷ بار دیگر شاهد بازگشت قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۴۸۶۰ خواهیم بود که نشان دهنده تلاش مجدد خریدارن برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۷۹۲۵ می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در سایر تحولات و در نمودار بعدی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده ۱۶۶۴ تا ۱۶۹۷ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۶۶۴ می تواند منجر به سقوط تا نرخ ۱۶۴۱ گردد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۵۵۹ به ۱۶۹۳ (بالاترین سطح ۱۱ اکتبر) می باشد.

در صورت شروع حرکت صعودی نیز افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۶۹۷ می تواند موجب تقویت به سوی سطح ۱۷۲۹ شود. به همین دلیل فعلا حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد. همانطور که در چارت زیر دیده می شود این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۵۵۹ دلار/تن (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده اند و این احتمال قویا وجود دارد که این دامنه خنثی حداقل یک الی دو روز ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم