تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای معاملات امروز اونس طلا تحلیل روز گذشته هنوز معتبر است و قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود تا قبل از اخبار امروز مابین نرخهای ۱۲۵۰ و ۱۲۶۵ در نوسان باشد. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۵۰ شکسته شود در موج ۵ منجر به کاهش مجدد به سطح ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) می شود. در واقع از نظر تحلیل تکنیکال این پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۳۴۲ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر) می باشد که در صورت شکست سطوح حمایت ۱۲۵۰ و ۱۲۴۹ می تواند در این موج به نرخهای پایین تر کف موج ۳ یعنی زیر سطح ۱۲۴۱ برسد.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج ۴ یعنی چهارمین موج از  چرخه پنج موجی از سطح ۱۳۴۲ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر) قرار دارد که این موج در درون یک الگوی مثلث شکل گرفته است. در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۵ موجب اصلاح به سوی سطوح ۱۲۷۵ و ۱۲۸۲ (خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود.

همانطور که در نمودار یک ساعته زیر مشخص است این منطقه خنثی ۱۲۴۹ و ۱۲۶۵ بین خطوط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند. بنابراین برای امروز حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۵۰ و ۱۲۶۵ ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص پس از شکسته شدن یکی از سطوح فوق ادامه یابد.

قیمت جهانی اونس طلا هنوز در منطقه خنثی و رنجی قرار دارد و تا قبل از اخبار امروز فعلا حرکتی از خود نشان نداده است و به اعتقاد برخی از فعالان بازار در حال حاضر قیمت اونس طلا در حوالی سطح حمایت ۱۲۵۰ تا حد زیادی احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را هضم کرده است.

اگر به تایم فریم یک ساعته نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید. البته هر چند در تایم های کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی. بطوریکه مقاومت ۱۲۶۵ و حمایت ۱۲۵۰ هنوز دست نخورده باقی مانده اند. در واقع سکوت این چند روز بازار بین این منطقه خنثی موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی در راه است.

اخبار متعددی که امروز در تقویم اقتصادی آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار آمریکا و سخنرانی یلن ریس بانک فدرال رزرو توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

به نظر می رسد، پس از اعلام اخبار اقتصادی امروز، بازار به انتظار سخنرانی یلن ریس بانک فدرال رزرو باشد و پس از آن نسبت به چشم انداز تصمیم آتی بانک فدرال برای تعیین نرخ بهره بانکی، تصمیم گیری کند. همچنان انتظار اکثریت بازار، افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه دسامبر است.

آمار موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نسبت به رقم دیروز با %۰٫۲۸ افزایش به ۹۶۱٫۵۷ تن رسید که ۲٫۶۷ تن افزایش را نشان می دهد. امروز در آمریکا آمار خرده فروشی، قیمت تولیدکنندگان و تمایلات مصرف کنندگان اعلام می شود و خانم یلن ریس بانک فدرال رزرو در بوستون ایالات متحده آمریکا سخنرانی ایراد خواهد کرد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به ترتیب آمارهای ذیل اعلام می شوند:

ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران

آمار خرده فروشی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۶+ ، رقم قبلی %۰٫۳-)

آمار خالص خرده فروشی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۴+ ، رقم قبلی %۰٫۱-)

آمار قیمت تولیدکنندگان آمریکا (ماهیانه پیش بینی بازار % ۰٫۲+ ، رقم قبلی %۰٫۰ ، سالیانه پیش بینی بازار %۰٫۶+ ، رقم قبلی % ۰٫۰)

آمار خالص قیمت تولیدکنندگان آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۱+ ، رقم قبلی %۰٫۱+ ، سالیانه پیش بینی بازار %۱٫۲+ ، رقم قبلی %۱٫۰۰)

سخنرانی اریک روزن گرین ریس بانک فدرال بوستون ایالات آمریکا

ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران

آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۹۱٫۹ ، رقم قبلی ۹۱٫۲)

آمار مقدماتی انتظارات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا (پیش بینی بازار ۸۲٫۷ ، رقم قبلی ۸۲٫۷)

ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران

سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در بوستون ایالات متحده

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا