تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX16) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود دوباره به سطح ۵۱٫۶۰ دلار/بشکه یعنی بالاترین سطح ۱۰ اکتبر افزایش یابد و این حرکت صعودی را تکمیل شدن موج اصلاحی از این سطح در نزدیکی سطح حمایت ۴۹٫۴۶ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود این موج اصلاحی در قالب موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) شکل گرفته بود که در نزدیکی سطح ۴۹٫۴۶ تکمیل شد و هم اکنون در موج ۵ در حرکت است که در این موج می تواند به سطح ۵۱٫۶۰ دست یابد. عدم توانایی قیمت در شکست کف کانال افزایشی نیز موئد از سرگیری روند افزایشی در درون کانال رسم شده است.

گفتنی است برای اینکه از افزایش قیمت نفت آمریکا به سطح ۵۱٫۶۰ مطمئن شویم لازم است که کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۵۰٫۹۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) بسته شود و خریداران نفت آمریکا از این شرایط با هدف ۵۱٫۶۰ به نفع خود بهره خواهند گرفت. سطوح حمایت امروز نیز به ترتیب بر روی ۵۰٫۲۸ و ۴۹٫۴۶ تشکیل شده اند که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی وجود دارند.

در سایر تحولات امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود تا سطح ۵۲٫۴۹ افزایش یابد و در حرکت صعودی چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید دیگر تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۴۵ صادر خواهد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت نفت برنت که از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) شروع شده بود در نزدیکی سطح حمایت ۵۱٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۰۹ – پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) تکمیل شد و هم اکنون انتظار می رود تا سطح مقاومت ۵۲٫۴۹ افزایش یابد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این موج شامل پنج موج کوچک می باشد که موج ۴ منجر به اصلاح از سطح ۵۳٫۷۳ به ۵۰٫۹۲ شد و با تکمیل این موج برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت در موج بعدی یعنی موج ۵ به ترتیب تا نرخهای ۵۲٫۴۶ و پس از آن سطوح ۵۳٫۴۵ و ۵۴٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند.

این حرکت صعودی حتی می تواند امیدهای تازه ای را برای تثبیت روند افزایشی در میان مدت و بلند مدت نیز به ارمغان بیاورد. برای امروز هدف واقع بینانه افزایشی قیمت نفت برنت را بهتر است در سطح ۵۳٫۴۶ در نظر گرفت. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۵۱٫۰۷ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت