تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سطح ۴۷۵۳ دلار/تن اصلاح داشته باشد که این حرکت اصلاحی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۴۶۸۸ نشان داده است که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) به ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) قرار گرفته است و بعد از این که قیمت به این سطح حمایت برخورد کرد هم اکنون شاهد برگشت و  اصلاحی قیمت مس به سوی سطح مقاومت ۴۷۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) هستیم.

از نظر تحلیل تکنیکال مشخص نیست که بعد از رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۴۷۵۳ چه حرکتی بعد از آن اتفاق خواهد افتاد، دو حالت را می توان متصور بود ممکن است دوباره به سطح حمایت ۴۶۸۸ کاهش یابد یا اینکه از این سطح مقاومت ۴۷۵۳ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۴۸۰۷ افزایش یابد.

در هر صورت اگر قیمت پس از لمس سطح مقاومت ۴۷۵۳ دوباره به سطح حمایت ۴۶۸۸ کاهش یابد و این سطح شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت مس به سطح ۴۶۴۷ خواهد شد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشخص شده است.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۹۷ را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۷۲۹ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) قرار دارند و در این موج از قدرت و توانایی زیای برای رسیدن به سطوح ۱۷۲۹ و پس از آن سطوح ۱۷۷۰ و ۱۸۳۵ برخوردار است.

با توجه به اینکه قیمت آلومینیم آلیاژی دوباره به سطح مقاومت ۱۶۹۷ نزدیک شده است این طور به نظر می رسد که نوسانات خنثی و اخیر قیمت در زیر این سطح به پایان رسیده است و برای امروز افزایش قیمت به سطح ۱۷۰۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۱۶۹۷ می باشد که می تواند هدف های ۱۷۲۹ و ۱۷۷۰ را نمایان سازد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط کاهش قیمت تا سطح ۱۶۸۵ منجر به کاهش به سوی سطح ۱۶۶۴ دلار/تن می شود که این سناریو برای امروز این سناریو کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم