تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۴۶۸۸ دلار/تن در نوسان باشد که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست این سطح حمایت نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) به ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت عدم توانایی قیمت مس در شکست این سطح حمایت به خاطر تکمیل شدن حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) بوده است. از این رو از آنجایی که قیمت مس در بالای سطح ۴۶۸۸ تثبیت شده است این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۷۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) اصلاح کند.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت مس به سطح ۴۶۷۳ منجر به ریزش قیمت آن تا سطح ۴۶۴۷ می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد و برای امروز تمامی تحولات قیمت مس می بایست بر روی نمودار ۱ ساعته دنبال شود زیرا ناتوانی قیمت در شکست سطح حمایت ۴۶۸۸ به معنای برگشت و اصلاح قیمت مس به سطح مقاومت ۴۷۵۳ خواهد بود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

در سایر تحولات و نمودار بعدی در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح ۱۶۶۴ و ۱۶۹۷ در نوسان باشد و بعد از آن با شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) تشکیل شده است.

در طی دو هفته گذشته قیمت آلومینیم آلیاژی در بین این سطوح در نوسان بوده است و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۶۴ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطح ۱۶۲۴ صادر خواهد کرد و احتمال شکست این سطح زیاد است زیرا قیمت آن به این سطح نزدیک شده است با این حال تنها کاهش قیمت به سطح ۱۶۶۰ تاییدی در جهت شکست آن می شود.

با این حال از نظر تحلیل تکنیکال تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح مقاومت ۱۶۶۴ قرار دارد احتمال لمس مجدد سطح ۱۶۹۷ وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۶۹۷ موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۷۲۹ دلار/تن می شود که در چارت روزانه مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم