تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا انتظار می رود بعد از عدم توانایی قیمت در شکست سطوح حمایت ۱۲۵۰ و ۱۲۴۹ قیمت آن در موج ۴ یا موج c  مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۶۵ اصلاح کند و این حرکت برگشتی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) هنوز تکمیل نشده است و این حرکت در قالب سه موج شکل گرفته که موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت را به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۶۵ برساند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی از موج قبلی ۳ است که از سطح ۱۳۴۲ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر) شروع شده بود.

برغم این حرکت اصلاحی، روند نزولی هنوز معکوس نشده است و این حرکت صرفا یک حرکت اصلاحی کوتاه در موج ۴ می باشد که بعد از آن می تواند در موج نزولی ۵ قرار گیرد. لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی تنها شکست کامل و تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۱۲۶۵ موجب استمرار حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۲۷۵ و ۱۲۸۲ می شود در غیر این صورت ممکن است این موج ۴ در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۶۵ تکمیل شود و بعد از آن در موج ۵ قرار گیرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

امروز قیمت اونس طلا عمدتا به خاطر ضعف عمومی ارزش دلار آمریکا و عدم قطعیت از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مقداری به نرخهای بالای ۱۲۶۰ اصلاح کرده است اما فعلا با سطح مقاومت در نزدیکی نرخ ۱۲۶۵ مواجه است. استنلی فیشر معاون ریس بانک مرکزی آمریکا در باشگاه اقتصادی نیویورک اعلام کرد نرخ بهره پایین می تواند ثبات اقتصادی آمریکا را تهدید کند اما افزایش نرخ بهره نیز چندان برای بانک مرکزی آمریکا آسان و راحت نیست.

از نظر استنلی فیشر، بانک مرکزی آمریکا به اهداف اشتغال و تورم بسیار نزدیک شده است اما فیشر نسبت به هر گونه تغییرات عجولانه در چارچوب سیاست های پولی در جهت تقویت رشد اقتصادی هشدار داد و اظهار داشت اگر نرخ بهره آمریکا به همین صورت در سطوح فعلی و پایین قرار گیرد ممکن است در آینده اقتصاد آمریکا با رکود عمیق و طولانی مدت مواجه شود.

از این رو افزایش امروز اونس طلا به بالای سطح ۱۲۶۰ بیشتر به خاطر تضعیف دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی و عدم قطعیت از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا پس از اظهارات معاون ریس بانک مرکزی آمریکا است. هم اکنون این انتظارات در بازار بوجود آمده است که نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر افزایش یابد اما هنوز سرمایه گذاران احساس می کنند که سیاست های بانکهای مرکزی در سراسر جهان به صورت سیاست پولی همساز و تطبیقی (Accommodative) باقی خواهد ماند.

در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) برای سومین روز معاملاتی با افزایش روبرو شد و با ۱٫۷۸ تن افزایش به ۹۶۷٫۲۰۸ تن رسید. بسیاری از فعالان بازار معتقدند بانک مرکزی آمریکا بعد از جلسه ماه دسامبر شاید به طور مداوم نرخ بهره را افزایش ندهد که این موضوع از دلایل افزایش موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر می باشد و گزارشات اخیر حاکی از تداوم افزایش ذخائر طلا هولدینگ اسپایدر است.

برای امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران آمار تورم قیمت مصرف کنندگان (CPI) اعلام می شود و بازار به آن توجه خواهد کرد. پیش بینی می شود آمار خالص قیمت مصرف کنندگان آمریکا در ماه سپتامبر از رقم قبلی %۰٫۳ به %۰٫۲ تغییر یابد و در مدت سالیانه همانند رقم قبلی %۲٫۳ اعلام شود. برای آمار قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) نیز پیش بینی می شود در ماه سپتامبر از رقم قبلی %۰٫۲ به %۰٫۳ و در مدت سالیانه از %۱٫۱ به %۱٫۵ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا