تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا (CLX16) قیمت در روندی خنثی مابین سطوح ۴۹٫۴۳ و ۵۰٫۵۲ دلار/بشکه قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص قیمت وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم از آنجایی که قیمت در درون یک کانال افزایشی قرار گرفته است، صعود قیمت به بالای سطح ۵۰٫۵۲ می تواند موجب تقویت و سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۵۱٫۰۸ ، ۵۱٫۱۴ و ۵۱٫۶۰ گردد. در حال حاضر قیمت توانسته خود را بالای سطح مقاومت ۵۰٫۲۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت کند. همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که افزایش اخیر قیمت از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) در قالب پنج موج شکل گرفته است و قیمت نفت آمریکا در موج ۵ به سوی سطح ۵۱٫۶۰ افزایش خواهد یافت که شرط آن عبور کامل قیمت از سطح مقاومت ۵۰٫۵۲ می باشد.

در چارت پایین مشخص است که این پنج موج در یک کانال افزایشی شکل گرفته است که کف این کانال در نزدیکی سطح حمایت ۴۹٫۴۳ قرار دارد. بنابراین برای امروز بهتر است منتظر بمانیم تا ببینیم آیا قیمت موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۰٫۵۲ می شود یا نه. تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت نفت آمریکا را از نزدیکی سطوح حمایت ۴۹٫۴۳ و ۴۸٫۹۰ نشان می دهد.

در سایر تحولات امروز نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRNZ16) همانند نفت آمریکا قیمت آن در روندی خنثی مابین سطوح ۵۱٫۸۹ و ۵۱٫۰۷ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص قیمت وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که دیروز گفته شد از آنجایی که قیمت نفت برنت در درون یک کانال افزایشی قرار گرفته است، صعود قیمت به بالای سطح ۵۱٫۸۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می تواند موجب تقویت و سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۵۲٫۴۹ ، ۵۲٫۵۵ و پس از آن سطوح ۵۳٫۴۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) گردد. همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که افزایش اخیر قیمت از سطح ۴۵٫۰۹ در قالب پنج موج شکل گرفته است و قیمت نفت برنت در موج ۵ به بالای سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) افزایش خواهد یافت که شرط آن شکست سطح مقاومت ۵۲٫۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این پنج موج در یک کانال افزایشی می باشد که کف این کانال در نزدیکی سطوح حمایت ۵۱٫۰۷ و ۵۰٫۸۱  قرار دارند. بنابراین برای امروز بهتر است منتظر بمانیم تا ببینیم آیا قیمت موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۱٫۸۹ می شود یا نه. در مجموع تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت نفت برنت را از نزدیکی سطوح حمایت ۵۱٫۰۷ و ۵۰٫۸۱ دلار/بشکه نشان می دهد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت