تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۴۶۸۸ دلار/تن در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۷۵۳ اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت مس از سطح ۴۸۸۹ (بالاترین سطح ۳۰ سپتامبر) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حوالی سطح ۴۶۸۸ به پایان رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰۳۲ (بالاترین سطح ۱۳ جولای) به ۴۵۸۲ (پایین ترین سطح ۱۲ سپتامبر) تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است موج c از بالاترین سطح ۱۰ اکتبر یعنی سطح ۴۸۶۰ شروع شده است و توسط هیچ سطح ساپورت مهمی مورد حمایت مهم قرار نگرفته است و از آنجایی که شاهد هیچ حرکت اصلاحی قابل توجهی نبودیم شاید سطح حمایت ۴۶۸۸ بتواند باعث تشکیل این حرکت اصلاحی و برگشت قیمت به سوی سطح ۴۷۰۵ شود که اگر این اتفاق رخ دهد موجب رسیدن قیمت به سوی سطح ۴۷۵۳ می شود که در چارت پایین مشخص است.

در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به سطح ۴۶۷۳ منجر به ریزش به سطح ۴۶۴۷ می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت مس مدتی در بالای سطح حمایت ۴۶۸۸ تثبیت شود و یا به سوی سطح مقاومت ۴۷۵۳ اصلاح کند که این هدف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت اصلاحی خود در حوالی سطح مقاومت ۱۶۷۴ خاتمه دهد و دوباره به پایین ترین سطح ۱۷ اکتبر یعنی نرخ ۱۶۴۷ کاهش یابد که این موضوع را عدم تکمیل موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۶۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ اکتبر) در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این موج در قالب سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج b باعث تشکیل حرکت اصلاحی فعلی شده است. بررسی سطوح فیبوناچی از موج نزولی ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) به ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۶۷۳ نشان می دهد که ممکن است موجب توقف موج اصلاحی کنونی شود.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال بعد از تکمیل شدن موج b در نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۷۳ انتظار داریم در موج نزولی c قرار گیرد و در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۷۳ باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۶۸۸ دلار/تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی در چارت زیر می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم