تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن همچنان با منطقه مقاومت ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) و ۱۲۶۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) مواجه شود و اگر موفق به شکست کامل آن شود در ادامه ی موج ۴ به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۵ و ۱۲۸۲ اصلاح خواهد کرد که این هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

اما اگر موفق به شکست این منطقه مقاومت ۱۲۶۵ و ۱۲۶۷ نشود ممکن است این موج ۴ در نزدیکی همین منطقه مقاومت تکمیل شود و بعد از آن در موج ۵ به سوی سطح ۱۲۴۹ برگردد و این موضوع را بررسی الگوی الیوت و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۳۰۰ درصدی از موج قبلی ۳ یعنی سومین موج از روند نزولی ۱۳۴۲ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر) تشکیل شده اند. بنابراین برای امروز بهتر است منتظر بمانیم و ببنیم موفق به شکست کامل منطقه مقاومت ۱۲۶۵ و ۱۲۶۷ می شود یا خیر، که اگر شکسته شود سیگنال خرید با هدفهای ۱۲۷۵ و ۱۲۸۲ در چارت زیر صادر خواهد کرد.

در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عدم قطعیت بازار از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی همچنان قیمت اونس طلا را در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۶۵ قرار داده است و دیروز موفق شد تا این سطح افزایش یابد که بالاترین سطح از روز ۱۰ اکتبر به این سو است.

افزایش اخیر اونس طلا از پایین سطح ۱۲۵۰ بیشتر به خاطر تقاضای چین و بازارهای در حال ظهور است و این موضوع را می توان از افزایش ۲ درصدی قیمت طلای محلی چین نسبت به قیمت جهانی طلا متوجه شد که برای امروز ممکن است باعث شکست سطح مقاومت ۱۲۶۵ و تقویت قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۶۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) شود.

شاخص دلار آمریکا نیز پس از آنکه دیروز آمار خالص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (Core CPI) ضعیف تر از حد پیش بینی ها اعلام شد مقداری در برابر ارزهای اصلی بازار از بالاترین سطح ۷ ماهه گذشته خود با کاهش مواجه شده است که همین موضوع نیز به تثبیت قیمت اونس طلا در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۶۵ کمک کرده است.

بنابراین برای امروز باید منتظر ماند و دید موفق به شکست سطوح مقاومت قوی ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی در نمودار یک ساعته بالا) و ۱۲۶۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) می شود یا خیر. در سایر تحولات هر چند امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) بدون تغییر همان رقم ۹۶۷٫۲۰۸ تن اعلام شد اما در روزهای اخیر ذخایر آن با افزایش روبرو شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا