تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا (CLX16) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۵۱٫۰۸ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۶۰ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۵۱٫۰۸ بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۴٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۷ سپتامبر) به ۵۱٫۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت بیشتر به سوی سطح ۵۱٫۶۰ می شود.

در چارت پایین بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج ۵ یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) تشکیل شده است و در این موج قادر است به نرخهای بالاتر ۵۱٫۶۰ صعود کند. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۵۰٫۵۲ و ۴۹٫۸۵ وجود دارند که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن آمریکا (API) به میزان ۳٫۸۰- میلیون بشکه کاهش یافت که موجب تقویت قیمت نفت در بازار شده است. امروز نیز میزان ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که خبر مهمی برای معامله گران این کالا محسوب می شود و اگر همانند خبر بامداد امروز، رقم نهایی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، تاثیر قابل توجهی در جهت افزایش قیمت نفت خواهد داشت.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۵۲٫۴۹ افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۴۵ صادر خواهد کرد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) دیده می شوند که اگر امروز سطح ۵۲٫۵۵ با قدرت شکسته شود موجب تقویت بیشتر به سوی سطح ۵۳٫۴۵ می شود.

دیروز قیمت نفت برنت موفق به شکست خط روند نزولی از سطح ۵۳٫۷۳ شد که این اولین نشانه در جهت افزایش قیمت به سوی سطح ۵۳٫۴۵ می باشد. سطوح حمایت امروز قیمت نفت برنت بر روی ۵۱٫۷۱ (مماس با خط روند نزولی رسم شده) و پس از آن سطح ۵۱٫۰۷ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن آمریکا (API) به میزان ۳٫۸۰- میلیون بشکه کاهش یافت که موجب تقویت قیمت نفت در بازار شده است. امروز نیز میزان ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که خبر مهمی برای معامله گران این کالا محسوب می شود و اگر همانند خبر بامداد امروز، رقم نهایی ذخایر هفتگی نفت آمریکا کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، تاثیر قابل توجهی در جهت افزایش قیمت نفت خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت