تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۶۶۷ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۴۶۳۵ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

در چارت زیر به وضوح مشخص است که قیمت مس در موج نزولی c یعنی سومین موج از سطح ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) قرار گرفته است و در این موج قادر است تا سطح ۴۶۳۵ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی پروجکشن می باشد. نزدیک ترین سطح حمایت قیمت مس بر روی ۴۶۶۷ دیده می شود و برای امروز کاهش قیمت مس به سطح ۴۶۶۲ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۴۶۶۷ می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۴۶۸۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود زمینه افزایش قیمت را بوجود می آورد که البته این حرکت افزایشی کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۴۷۰۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود. در هر صورت برای امروز احتمال شکست سطح حمایت ۴۶۶۷ و کاهش قیمت مس تا سطح ۴۶۳۵ وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۶۲۴ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۶۴ در چارت زیر نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی  C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی بر روی ۱۶۲۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد که اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۹۹ می شود. از نظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۶۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ اکتبر) بخشی از موج بزرگ B از سطح ۱۷۰۹ (بالاترین سطح ۱۸ اوت) است.

براساس این تجزیه و تحلیل این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی دومرتبه سطح ۱۵۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) را تاچ کند. در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) که هم اکنون سطح مقاومت قوی است موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۶۹۷ دلار/تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم