تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا (CLX16) همانند روزهای گذشته سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود از منطقه مقاومت ۵۱٫۶۷ و ۵۲٫۱۱ دلار/بشکه عبور کند و تا سطح ۵۲٫۷۸ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج (c) تایید کرده است.

در حال حاضر، جو ناشی از کاهش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا، قیمت نفت را به خوبی به بالاترین سطح ۱۵ ماهه گذشته تقویت کرده است و از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از موج بزرگ C می باشد که از سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت) شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال طبق بررسی سطوح فیبوناچی اهداف افزایشی به ترتیب بر روی نرخهای ۵۲٫۱۱ و ۵۲٫۷۸ قرار دارند که هر یک بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۰۷ درصدی تشکیل شده اند. این احتمال وجود دارد که قیمت نفت آمریکا بتواند از سطح ۵۱٫۶۷ (بالاترین سطح ۹ ژوئن) عبور کند و سیگنال خرید جدیدی با هدفهای اشاره شده صادر کند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید قیمت نفت آمریکا دیروز به بالای سطح ۵۱٫۶۷ رسید و این احتمال قویا وجود دارد که امروز دومرتبه به بالای این سطح افزایش یابد و به باور ما موج C بسیار قوی و قدرتمند خواهد بود و می تواند دیر یا زود قیمت نفت آمریکا را تا حدود سطح ۵۴٫۹۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند و به نفت امکان یکه تازی بیشتری را دهد که در نمودارهای پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی یعنی تایم فریم ۳۰ دقیقه امروز برای نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) همانند روزهای گذشته که بدان اشاره کردیم سیگنال خرید صادر شده است و برای امروز این احتمال وجود دارد قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۵۲٫۴۹ قرار گیرد و بعد از آن به سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۴۵ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) است و سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند. با توجه به رالی شارپی که دیروز شاهد بودیم می توان گفت که این موج افزایشی بیشتر تایید شده است و سیگنال خرید جدیدی نیز صادر کرده است.

به باور ما در این موج دیر یا زود قیمت نفت برنت می تواند تا حدود سطح ۵۴٫۷۷ افزایش یابد، با این حال هدف واقع بینانه را می توان در نزدیکی سطح مقاومت ۵۳٫۴۵ دلار/بشکه در نظر گرفت و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده می باشد. در حال حاضر، جو ناشی از کاهش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا، قیمت نفت برنت را به خوبی به بالاترین سطح ۱۵ ماهه گذشته تقویت کرده است و پیش بینی ما برای امروز، تقویت قیمت نفت برنت است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت