تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۴۷۲۱ دلار/تن اصلاح داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت کاهشی قیمت مس از سطح ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) در قالب موج نزولی c شکل گرفته است که این موج خود از پنج ریز موج تشکیل شده است که این تقسیم بندی به معنای تکمیل شدن این موج نزولی c می باشد.

همچنین عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت پایین سطح حمایت ۴۶۳۵ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) مهر تاییدی در جهت کامل شدن این موج نزولی است و این سطح حمایت موجب اصلاح و برگشت قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۴۶۶۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما موج ۴ چهارمین موج از موج c محسوب می شود که در اطراف سطح ۴۷۲۱ به سقف خود رسیده است و طبق بررسی امواج الیوت ویو احتمال نزدیک شدن قیمت مس به سقف موج ۴ زیاد است. اکنون این احتمال قوی وجود دارد که قیمت مس تا سطح مقاومت ۴۷۲۱ اصلاح کند و به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای امروز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی و رنج ۱۶۲۳ و ۱۶۳۵ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد از این رو باید منتظر تحولات بیشتر قیمت بود تا حرکت بازار معلوم شود.

بیشتر تمایلات بازار کاهش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد زیرا معمولا به ندرت موج c در اطراف خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی پایان می یابد. با این حال باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ اکتبر) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۶۳۵ شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۶ صادر خواهد کرد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۶۲۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۶۱۷ دلار/تن می شود که این سناریوی نزولی بسیار محتمل به نظر می رسد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم