تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا (CLX16) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به خاطر افزایش ارزش دلار آمریکا به نزدیکی سطوح حمایت ۴۹٫۸۵ و ۴۹٫۶۸ دلار/بشکه اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست منطقه مقاومت ۵۱٫۶۷ و ۵۲٫۱۱ در نمودار زیر نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمایید این منطقه مقاومت بر روی بالاترین سطح ۹ ژوئن و بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (c) که از سطح ۴۲٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) شروع شده است، قرار دارند.

قیمت نفت آمریکا به پایین سطح حمایت ۵۰٫۸۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) کاهش یافته یافته است و احتمال اصلاح و برگشت آن تا نزدیکی سطوح ۴۹٫۸۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۴۹٫۶۸ (پایین ترین سطح ۵ اکتبر) وجود دارد تا در نزدیکی این منطقه با حمایت روبرو شود.

در چارت روزانه یک مقاومت دیگری در این منطقه ۵۱٫۶۷ و ۵۲٫۱۱ دیده می شود که می توان به سطح ۵۱٫۹۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی بزرگ C از سطح ۳۹٫۱۹ – پایین ترین سطح ۳ اوت) اشاره کرد.

براساس این تجزیه و تحلیل فیبوناچی پروجکشن اگر قیمت نفت آمریکا نتواند خود را به بالای سطح مقاومت ۵۱٫۹۷ و خط روند رسم شده برساند ممکن است با شکست سطح حمایت ۴۹٫۶۸ (پایین ترین سطح ۵ اکتبر) به ۴۸٫۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۴۸٫۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اصلاح کند.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها تثبیت کندل دو ساعته بالای سطوح ۵۱٫۶۷ و ۵۱٫۹۷ و ۵۲٫۱۱ سیگنال خرید با هدف های به ترتیب ۵۲٫۷۸ و ۵۳٫۵۱ و پس از آن سطح ۵۴٫۳۷ صادر خواهد کرد که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

امروز برای نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) پیش بینی می شود به خاطر افزایش ارزش دلار آمریکا در بازارها قیمت آن سطح حمایت ۵۱٫۰۷ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش تا سطح حمایت بعدی ۵۰٫۳۳ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمایید حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) بعد از کاهش روز گذشته گسترش یافته است. از نظر تحلیل تکنیکال سه موج کوچک این موج اصلاحی را تشکیل داده اند که موج کنونی c در حال کاهش به سوی سطح ۵۰٫۳۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

البته از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی برای اینکه از کاهش قیمت نفت برنت به سطح حمایت ۵۰٫۳۳ مطمئن شویم لازم است که سطح حمایت مهم ۵۱٫۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج C) با قدرت شکسته شود.

در چارت زیر این موج C سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲ اوت) در نظر گرفته می شود. باید توجه داشت که برای امروز سطح مقاومت نفت برنت بر روی ۵۱٫۷۴ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطوح ۵۲٫۴۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۵۳٫۱۴ دلار/بشکه صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت