تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۴۶۳۵ دلار/تن در نوسان باشد و یا اینکه به سوی منطقه مقاومت ۴۶۶۷ و ۴۶۸۸ اصلاح کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۴۶۳۵ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۴۶۳۵ بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c از سطح ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تشکیل شده است. قیمت مس دو بار تلاش کرد که از این سطح حمایت عبور کند اما موفق نشد و از این رو احتمال اینکه موقتا یک کف قیمت در سطح ۴۶۳۵ ساخته شود وجود دارد.

واگرایی افزایشی در نمودار یک ساعته RSI نیز اشاره به حرکت اصلاحی قیمت مس دارد و در صورت شروع حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۴۶۳۵ سیگنال فروش به سطوح ۴۶۱۴ و ۴۵۸۲ صادر خواهد کرد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی در نمودار زیر قرار دارند.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به اینکه کف قیمت موقتا در نزدیکی سطح حمایت ۱۶۰۵ ساخته شده است احتمال اینکه امروز مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۶۳۵ اصلاح داشته باشد وجود دارد که شرط آن عبور قیمت از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۱۶۲۳ می باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۱۶۰۵ بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ اکتبر) تشکیل شده است. با نگاهی به نمودار زیر واگرایی افزایشی در اندیکاتور MACD در نمودار یک ساعته نیز اشاره به اصلاح قیمت آلومینیم آلیاژی دارد.

از آنجایی که موج نزولی c در بالای سطح حمایت ۱۶۰۵ تکمیل شده است این احتمال قویا وجود دارد حرکت اصلاحی از سطح ۱۶۰۸ (پایین ترین سطح دیروز) مشابه حرکت اصلاحی ۱۶۴۷ (پایین ترین سطح ۱۷ اکتبر) باشد و قیمت آلومینیم آلیاژی را با شکست سطح مقاومت ۱۶۲۳ تا حدود سطح ۱۶۳۵ دلار/تن بالا بکشاند که این هدف را در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم