تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح حمایت ۵۰٫۵۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۵۰٫۲۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن با سطوح حمایت ۴۹٫۸۷ و ۴۹٫۶۹ دلار در هر بشکه روبرو شود که این سطوح بر روی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته و پایین ترین نرخ ۵ اکتبر قرار دارند.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۵۱٫۰۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود سیگنال خرید با هدف های ۵۱٫۴۰ و ۵۱٫۹۳ صادر خواهد کرد. حرکت اصلاحی و نزولی امروز قیمت نفت تا بدین لحظه بیشتر به خاطر خبری از وزیر نفت عراق مبنی بر اینکه این کشور خواستار معاف شدن از کاهش سطح تولیدات خود شده است می باشد.

از نظر تحلیل بنیادی همچنین افزایش تعداد ۱۱ دکل حفاری نفت آمریکا که این میزان افزایش از ماه اوت به این سو بی سابقه بوده است مقداری منجر به اصلاح قیمت نفت شده است اما فعلا قیمت آن بین سطوح ۵۰٫۲۲ و ۵۱٫۰۷ در نوسان است تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت امروز قیمت نفت آمریکا با اهداف نمودار زیر مشخص گردد.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال (BRNZF17) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری بین سطوح ۵۰٫۹۹ و ۵۲٫۰۷ دلار در هر بشکه در روندی خنثی در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید این منطقه خنثی برای نفت برنت دریای شمال بین خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تشکیل شده اند.

در حرکت افزایشی شکست سطح مقاومت ۵۲٫۰۷ موجب صدور سیگنال خرید و افزایش به سطوح ۵۳٫۱۴ و ۵۳٫۴۵ می شود و در حرکت نزولی نیز شکست سطح حمایت ۵۰٫۹۹ منجر به اصلاح و کاهش قیمت به سوی سطح ۵۰٫۳۳ می گردد که در نمودار زیر دیده می شود.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال از آنجایی که این چرخه بخشی از موج بزرگ C از سطح ۴۵٫۰۹ (پایین ترین سطح ۲۰ سپتامبر) می باشد و هنوز نیز این موج تکمیل نشده است، تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت نفت برنت را نشان می دهد. با این حال برای افزایش قیمت بهتر است منتظر شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۰۷ دلار/بشکه بود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت