تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری در بالای سطح حمایت ۴۶۳۵ دلار/تن در نوسان باشد و ممکن است امروز مدتی در بالای آن قرار گیرد و یا به محدوده ۴۶۶۸ و ۴۶۸۸ اصلاح داشته باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c از سطح ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تشکیل شده است و این موج در قالب پنج ریز موج صورت گرفته است که نشان می دهد که موج نزولی c تکمیل شده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در تایم فریم یک ساعته نیز موید آن است که موج نزولی c خسته شده است و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۳۵ منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۶۱۴ خواهد شد.

از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی های تکنیکال نشان می دهد تا زمانیکه قیمت مس در بالای سطح حمایت ۴۶۳۵ تثبیت شده است، فروشندگان کمتری را بیابد و اقبال سرمایه گذاران بیشتر معطوف به اصلاح قیمت مس به سوی سطوح ۴۶۶۸ و ۴۶۸۸ باشد که در نمودار زیر دیده می شود.

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۶۳۵ صعود کند که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۲۳ را در چارت زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۹۴ (بالاترین سطح ۱۳ اکتبر) تشکیل شده است. مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۳۵ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۶ می شود.

واگرایی افزایشی در نمودار یک ساعته مک دی MACD اشاره به تکمیل شدن این چرخه دارد و به باور ما این حرکت اصلاحی ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد و در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۶۲۳ منجر به کاهش اندک و جزئی قیمت به سطح حمایت ۱۶۱۷ دلار/تن می شود که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم