تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا (CLZ16) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۰٫۷۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد و با شکست آن به ترتیب تا سطوح ۵۱٫۳۷ و ۵۱٫۹۳ سیگنال خرید صادر کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۵۰٫۱۴ می باشد.

با این سناریو، احتمال امتداد حرکت افزایشی نفت آمریکا در کوتاه مدت و میان مدت وجود دارد و در بلند مدت نیز پیش بینی احتمال صعود نفت آمریکا تا نرخ ۷۸ را نیز بعید نمی دانیم و فرصت خوبی را برای خریداران نفت در بازارهای جهانی فراهم خواهد آورد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی (۳) – ۳ از موج (۳) تشکیل شده اند که این موج از سطح ۴۴٫۱۹ (پایین ترین سطح ۲۷ سپتامبر) شکل گرفته است و این موضوع می تواند حرکت صعودی قیمت نفت خام سبک آمریکا را بیشتر کند و اهداف آن را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال (BRNZ16) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۵۱٫۵۱ با قدرت عبور کند و تا محدوده ۵۱٫۸۲ و ۵۲٫۱۳ سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۳٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) در سطح ۵۰٫۵۰ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج اصلاحی از سه موج تشکیل شده است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن بیانگر آن است که طول موج c به اندازه موج a حرکت داشته است و به این به معنای تکمیل موج اصلاحی و شروع روند افزایشی می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از سطح ۵۳٫۱۴ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر) به ۵۰٫۵۰ (پایین ترین سطح ۲۴ اکتبر) سطح مقاومت قیمت نفت برنت را در سطح ۵۱٫۵۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که در زمان نگارش این تحلیل روزانه شکسته شده است و برای امروز احتمال افزایش قیمت نفت برنت تا سطوح ۵۱٫۸۲ و ۵۲٫۱۳ محتمل است.

سقف کانال نزولی نیز هدفی در حدود سطح ۵۲٫۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشان می دهد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود و کوتاه خواهد بود و سطح حمایت بر روی نرخ ۵۱٫۱۲ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که در چارت زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت