تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۴۶۶۷ دلار/تن عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۴۶۸۸ صعود کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و اندیکاتور RSI در نمودار یک ساعته نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که چرخه حرکت پنج موجی از سطح ۴۸۶۰ (بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) در اطراف سطح حمایت ۴۶۳۵ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از این چرخه) تکمیل شده است و واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نشان می دهد که روند نزولی خسته شده است و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی نرخهای بالای ۴۶۸۸ وجود دارد.

به باور ما این موج اصلاحی از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطح مقاومت ۴۷۲۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به سقف موج ۴ است با این حال هدف واقع بینانه قیمت در نزدیکی سطح ۴۶۸۸ قرار دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها با کاهش قیمت به زیر سطح ۴۶۳۵ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) باید منتظر ریزش قیمت به سطح ۴۶۱۴ بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۶۶۴  افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) می باشد و به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی روند افزایشی خود را از سطح ۱۶۰۸ (پایین ترین سطح ۲۰ اکتبر) آغاز کرده است.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن اولین هدف قیمت آلومینیم آلیاژی را در سطح ۱۶۶۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که اگر موفق به شکست آن شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۱۶۹۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۶۲۴ می باشد. از این رو اکنون حرکت افزایشی آغاز شده است و انتظار می رود پس از آن، باز هم شاهد ادامه صعود تا نرخهای جدیدی به بالای سطح مقاومت ۱۶۶۴ دلار/تن باشیم که در نمودار روزانه دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم