تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۷۲ به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۲۹۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح ۱۲۷۲ در چارت پایین نشان داده است.

در نمودار زیر این سطح مقاومت ۱۲۷۲ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۷۴ (بالاترین سطح ۶ جولای) به ۱۲۴۱ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطح ۱۲۹۲ فراهم شده است.

لازم به ذکر است برای امروز افزایش قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۷۸ هدف های ۱۲۸۵ و ۱۲۹۲ را بیشتر تایید خواهد کرد. برای امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۷۲ و ۱۲۶۷ تشکیل شده اند و خط مهم میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بر روی سطح ۱۲۷۱ قرار دارد.

بنابراین براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک خط مقاومت فیبوناچی تا خط مقاومت فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که مقاومت بعد از سطح ۱۲۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بر روی سطح ۱۲۹۲ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص شده است.

از منظر تحلیل بنیادی امروز قیمت اونس طلا عمدتا به خاطر تقاضای فیزیکی و نزدیک شدن به زمان جشن های دیوالی هندوها، به نرخهای بالای سطح ۱۲۷۲ افزایش یافته است و انتظار می رود در آستانه برگزاری این جشنواره در اولین هفته ماه نوامبر میلادی قیمت اونس طلا تقویت شود.

به طور سنتی معمولا در این جشن ها هندوها طلا را به عنوان هدیه می دهند و سرمایه گذاران بدون توجه به افزایش شاخص دلار آمریکا بیشتر به خاطر تقاضای فیزیکی اقدام به خرید طلا کرده اند. از سوی دیگر در حال حاضر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر در بازارها لحاظ شده است و ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز امروز افزایش یافت که یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۷۲ است.

اظهارات روز گذشته مارک کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس نیز شک و تردیدهای بازار را برای گسترش محرکهای پولی بیشتر کرد و ماریو دراقی ریس بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرد نباید نرخ بهره برای مدت زمان طولانی در سطوح پایین باقی بماند.

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز عدم اطمینان در این خصوص می تواند به تقویت قیمت اونس طلا بیانجامد. در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) از رقم ۹۵۳٫۵۶۴ تن به ۹۵۶٫۸۲۶ تن افزایش یافت که در حدود ۳٫۲۷ تن افزایش را نشان می دهد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آمار فروش خانه های نوساز (پیش بینی بازار ۶۰۰+ هزار واحد ، رقم قبلی ۶۰۹+ هزار واحد) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا